På dagens flight LH2421 ARN-MUC så bjöds det på lite överraskningar.
Först och främst det viktiga, businessgardinen drogs bestämt för när vi kommit upp i luften.
Sedan bjöds det på en välsmakande frukost, enligt "nya" Hermat konceptet, första gången för mig och blev positivt överraskad. Särskilt overnight oaten uppskattade jag, fungerade utmärkt som efterrätt.
Nu till det som gjordes bra!
Först och främst, Lufthansa fortsätter att erbjuda en businessprodukt inom Europa.
Mat på porslin, med metallbestick och glas-glas, både miljöriktigt och trevligt!
Sedan till en liten oväntad detalj..
Flighten är översåld får jag veta redan vid check-in (där jag erbjuds 250 eur för att ta en alternativ flight och landa 20 minuter senare på slutdestination, vilket jag tyvärr måste tacka nej till), och vid boarding påpekar crew flertalet gånger i högtalarna att flighten är absolut full, och att alla måste stuva handbagage under stolen framför sig om det går.
Sedan halvägs genom maten kommer purser och ber om namnet på passageraren i stolen bakom mig i business, och jag reagerar lite över att han låter lite barsk.. Efter att ha hämtat sin platta kommer han sedan tillbaka och ber att få se även boarding card.
Därefter säger han att personen ju har plats 30A! Personen verkar inte riktigt ta till sig, och purser säger det på knagglig svenska, sedan högt och bestämt igen på engelska "30A!" och pekar med hela armen mot bakre delen av kabinen.
Av någon orsak som jag inte uppfattar så sitter personen ändå kvar, men blir när de hämtat upp in matbrickorna bestämt visad till bakre kabinen.
Inte varje dag man är med att folk gör self-upgrade, och ännu mer sällan på korta flighter med Lufthansa.
Till personens försvar så hade han seatat sig på 3A istället för 30A, så det KAN ju ha varit ett misstag. Lite konstigt att crew inte upptäckte det tidigare dock