De flesta blir nog upprörda över detta. Man får vara hur arg man vill på Swiss som gör på detta sätt. Sen kan man alltid fundera på vad man ska göra framöver, personligen undviker jag vissa bolag då jag vet hur de beter sig.
Finns flera asiatiska bolag jag undviker i Business pga alla deras equipment change. Du bokar en flight som ska ha nya säten med lie flat, dagen innan avresa ändrar de till en gammal skorv med angle lie flat seats istället osv.
Det är inte alltid man tjänar på att "kräva sin rätt" då det ibland får oönskade negativa konsekvenser. Det mest kända fallet är ju när en kanadensare nyttjade en billig bonusbokning via ett kryphål. Han fick då inte resa när han skulle gå ombord planet. Hävdade strikt sin rätt i amerikansk domstol som han vann. Det slutade med att alla bolag täppte till det lilla hål som fanns som utnyttjades väldigt ofta för att dumpa priserna och alla blev lidande. Killen som drog dom till domstol fick tillbaka sina poäng och skatter och var nöjd och tyckte han gjorde rätt, resten av alla frequent flyers är ju mindre nöjda kan man lugnt säga.