Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag är ute efter direktflyget med TAP mellan Lissabon och Cancun, med en snabb googlesökning så hittar jag att de flyger tisdag, torsdag och lördag. Men hittar inga bonusplatser där på mina sökningar under rätt många dagar. Finns det något smidigt sätt man kan söka sig till när det finns bonusplatser på just de planen?
Verkar finnas 16:e december men tror det är svårt med anslutning.

Fick SMS att min resa till Bali i September blivit avbokad.
Men bokningen syns fortfarande hos SAS och även i Turkish appen? (Samt att inga poäng har kommit tillbaka på mitt konto)
Sitter nu i SAS telefonkö, så kan ju fråga här om detta är ett vanligt fenomen?
Kan nu citera mig själv i detta ärende.
Min trip var på väg att bli avbokad efter några småändringar för nån vecka sen.
Då allt såg ok ut hos SAS och även Turkish så trodde jag allt var fine och tänkte inte mer på det.
Så dagens mail o SMS från SAS var att den skulle automatiskt avbokas då jag inte accepterat ändringarna. (Killen på SAS sa att hade jag inte ringt in idag så hade hela resan avbokas vid midnatt)

Råkade ut för en ändring på en tidigare awardbokning och den gången så syntes det att det ändrade benet inte var billjetterad.
Då ringde jag givetvis in och fixade det.
Så idag har jag lärt mig att ALLTID ringa in och kolla vid varje liten ändring.

Detta har säkert varit uppe tidigare, försökte söka men hittade inte något svar.

Kan jag boka bonusresa åt min sambo och mina barn för mina poäng? Jag ska alltså inte följa med på resan. Tänkte om det är så att jag måste resa själv också.

Detta har säkert varit uppe tidigare, försökte söka men hittade inte något svar.

Kan jag boka bonusresa åt min sambo och mina barn för mina poäng? Jag ska alltså inte följa med på resan. Tänkte om det är så att jag måste resa själv också.
Ja det är ok!

Ja. Inga problem att boka åt vem som helst annan. Du behöver inte följa med.

Edit: Crap. 2:a på bollen med några tiondelar.

Åtminstone tidigare så följde även din status med på bokningen även om du inte var med, har släktingar som därigenom njutit fast track och lounge.

Någon som lyckats boka om en ren SAS award, open jaw, online?

Jag skulle hjälpa svärföräldrarna att boka om en ren SAS award med utresa till SFO, hem från LAX, från ARN. Just nu har de SAS Plus från LAX-CPH. Ville boka om LAX-CPH till Business, gick in på hemsidan för att ändra, såg alternativet för business det datumet jag hade tänkt, men det hände ingenting när jag hade markerat och tryckte på "nästa".

Jag själv har en nästan likadan bokning, ARN-CPH-LAX-CPH-ARN, och jag kunde utan problem byta till denna flight på min bokning.
Min teori är att det inte gick att gå vidare med deras bokning pga:

1. De hade för få poäng för att "ligga ute" med poängen (de har ca 160t poäng på kontot och en 2-4-1, varav ca 87t kvar nu innan ombokning), innan rabatten dras. Det stod 200.000 poäng i prisfältet, och jag antar att systemet försökte dra dessa innan de lämnats tillbaka.
2. Man kan inte ändra i en open jaw-bokning online?

1. De hade för få poäng för att "ligga ute" med poängen (de har ca 160t poäng på kontot och en 2-4-1, varav ca 87t kvar nu innan ombokning), innan rabatten dras. Det stod 200.000 poäng i prisfältet, och jag antar att systemet försökte dra dessa innan de lämnats tillbaka.

Hade precis samma problem häromdagen med en open jaw. Det verkar vara en bugg som gör att den applicerar vouchern först i steg 2, vilket gör att man måste ha minst dubbelt så mycket poäng tillgängligt på kontot för att ta sig vidare från steg 1.

Jag har under det senaste halvåret inte kunnat boka om bonusbiljetter online. Tar just stopp vid knappen "nästa" som inte "tänds". Går säkert att hacka eftersom det är ett klientfel, men jag har inte brytt mig om det. Gäller även för t/r utan amex-vouchers (dock med fly premium). Vill minnas att det är ett känt fel som kundtjänst känner till. Någon som lyckats?

Toppen