Senaste nytt

SAS - "Åtta underskrifter eller konkurs"

Alx

Medlem
Jag hoppas att Richard Gustafson fattar ännu ett djärvt beslut om CAU fortsätter att streta emot och helt enkelt varslar samtliga CAU anställda om uppsägning. Visst att det säkert skulle slå lite snett i personalgrupper, men det går säkert att styra om och är garanterat värt det i långa loppet. Det ingick ju ändå uppsägningar i sparpaketet, så varför inte passa på att utnyttja den danska modellen där LAS inte existerar? På det sättet skulle SAS bli av med en utav sina värsta blodsugare och övrig personal som faktiskt insett allvaret och ställt upp både nu och tidigare skulle slippa förknippas med CAU agerande!!
 
?

???? ???

Guest
Jag hoppas att Richard Gustafson fattar ännu ett djärvt beslut om CAU fortsätter att streta emot och helt enkelt varslar samtliga CAU anställda om uppsägning. Visst att det säkert skulle slå lite snett i personalgrupper, men det går säkert att styra om och är garanterat värt det i långa loppet. Det ingick ju ändå uppsägningar i sparpaketet, så varför inte passa på att utnyttja den danska modellen där LAS inte existerar? På det sättet skulle SAS bli av med en utav sina värsta blodsugare och övrig personal som faktiskt insett allvaret och ställt upp både nu och tidigare skulle slippa förknippas med CAU agerande!!


Perfekt där :) CAU, bort med dem...
 

Marcus01

Medlem
Vad är oddsen på att det i vilket fall som helst utbryter en vild strejk på CPH om CAU mot förmodan skriver på avtalet? SAS borde flytta alla plan som kör huvudstadstriangeln till OSL/ARN, och göra som Norwegian på på alla andra rutter från CPH och bemanna dem med proffice-folk baserade i Skåne.

Jag är helt enig!
 

Xilan

Medlem
+1! Jag har nästan fått uppfattningen om att CAU enbart har som avsikt att skada SAS…
Inte alls. De är ute efter att få så bra villkor som möjligt. De vet att de alltid får igenom vad de vill också. Likheten med en bortskämd 3-åring är slående.

Förälder har bestämt sig för att barnet inte ska få glass när de passerar en glasskiosk på stan.
Barnet protesterar och det uppstår en alltmer hetsig "diskussion".
Förälder står på sig ett tag, tills barnet gråtande och skrikande lägger sig ner och rullar runt på marken i protest.
Förälder ger med sig. "Okej, du får en glass. Men bara för den här gången"
Tjena.
 

Viking75

Medlem
Jag hoppas att Richard Gustafson fattar ännu ett djärvt beslut om CAU fortsätter att streta emot och helt enkelt varslar samtliga CAU anställda om uppsägning. Visst att det säkert skulle slå lite snett i personalgrupper, men det går säkert att styra om och är garanterat värt det i långa loppet. Det ingick ju ändå uppsägningar i sparpaketet, så varför inte passa på att utnyttja den danska modellen där LAS inte existerar? På det sättet skulle SAS bli av med en utav sina värsta blodsugare och övrig personal som faktiskt insett allvaret och ställt upp både nu och tidigare skulle slippa förknippas med CAU agerande!!

Jag delar denna åsikt tillfullo. Jag önskar att SAS VD är mycket hård i detta fall.
 

Viking75

Medlem
Martin Andersson,
Du har så rätt!
Problemet är att de inte bryr sig. Det har dom aldrig gjort!
Dra nu inte all personal över en kam här. De är riktigt bra när de väl får jobba! Men deras val av företrädare är av gamal hävd djupt olämplig i det här läget.
 
Toppen