Senaste nytt

SAS - "Åtta underskrifter eller konkurs"

agehall

Medlem
lol. Sitter och följer chatten med SvD's expert. Det är inte riktigt lika illa som kommentarerna på DI/AB brukar vara men det är banne mig inte bra heller. Dock har det underhållningsvärde.
 

NyfikenGrau

Medlem
CAU har en rätt saftig strejkkassa va? Det brukar vara sådana fackförbund som går så här långt.

Kan inte bestämma mig för om jag gillar deras attityd eller inte. Helt galna, bortskämda och irrationella på ett sätt, på ett annat sätt ett jävlaranamma som man får leta efter med ljus och lykta i vår mesiga tid.
 

NyfikenGrau

Medlem
Fast vad hjälper det? De kan ju strejka hur mycket de vill nu - men isåfall finns inget jobb att gå tillbaka till.

Jag har inte heller sovit mycket inatt :eek:

Men...kan de inte typ skaka ut lite pengar från en sådan till sig själva om alla får sparken samtidigt? (försöker hitta nödutgången här...)
 

miramax

Medlem
DR Nyheter rapporterar att hela styrelsen är på plats i "förhandlingshuset" vid förhandlingarna av CAU och SAS-ledningen.
Det är enligt DR Nyheter ett tecken på att det snart kan komma en lösning och att ett avtal kan vara klart.
– Jag tror inte att man samlar hela styrelsen om man inte ser ett slut på förhandlingarna. Vi är nära en lösning, eftersom man har tagit fram det tunga artilleriet, säger DR:s reporter Nina Munch-Perrin.
 

miramax

Medlem
Oscar Julander:
Eftersom CAU inte lyckats komma överens med SAS har man nu kallat in huvudfacket, FTH, och deras chefsförhandlare, Bente Sorgenfrey, i processen, rapporterar VG.
 
Toppen