Senaste nytt

SAS - "Åtta underskrifter eller konkurs"

Eurofooty

Medlem
Sitter just nu i Starbucks. Det flyter ganska bra pa an sa lange.

Dagens fragor for mig ar om mina bonuspoang ar sakra. Och om jag ska fa komma hem igen imorgon?
 

Tjaeng

Medlem
Och visst blev det som alla hade trott, dvs att dansk kabin är de sista som sätter sig på tvären. Var det inte precis samma sak vid införandet av både CoreSAS och 4E?
 

Xilan

Medlem
Och visst blev det som alla hade trott, dvs att dansk kabin är de sista som sätter sig på tvären. Var det inte precis samma sak vid införandet av både CoreSAS och 4E?
Precis. Snart kommer vi gissningsvis få höra att CAU fått igenom sina krav och SAS förhandlingsgrupp känner sig trots allt nöjda med att de fått igenom besparingar från 7 av 8.
 

Chrille

Medlem
Det ska bli intressant och se om SAS styrelse vågar rulla ut Plan B om sju av åtta skrivit på.

Jag har motvilligt början rulla ut min Plan B. Den stavas Norwegian.
 

Xilan

Medlem
Aktien är inte handelsstoppad i alla fall. Upp 20% jämfört med gårdagens stängningskurs efter 5 minuters handel. Det lär pendla kraftigt under förmiddagen.
 

Ubbe

Medlem
Ja nu är det dags att SAS ledningen sätter ner foten och går till beslut. Man nådde inte ända fram. Dags att köra på enligt tidigare plan.
 

Marcus01

Medlem
Ja nu är det dags att SAS ledningen sätter ner foten och går till beslut. Man nådde inte ända fram. Dags att köra på enligt tidigare plan.
Viker ledningen ner sej nu och tillmötesgår CAU:s krav till viss del kommer det ta max 12 månader innan vi har en ny strejk av nämnda förbund där de vill ha bättringar i sitt avtal. Bort med dem!
 

Tjaeng

Medlem
Viker ledningen ner sej nu och tillmötesgår CAU:s krav till viss del kommer det ta max 12 månader innan vi har en ny strejk av nämnda förbund där de vill ha bättringar i sitt avtal. Bort med dem!

Vad är oddsen på att det i vilket fall som helst utbryter en vild strejk på CPH om CAU mot förmodan skriver på avtalet? SAS borde flytta alla plan som kör huvudstadstriangeln till OSL/ARN, och göra som Norwegian på på alla andra rutter från CPH och bemanna dem med proffice-folk baserade i Skåne.
 
Toppen