Senaste nytt

SAS - "Åtta underskrifter eller konkurs"

Viking75

Medlem
2 kvar !
I gentligen bara 1 danska cabin.
Norges cabin kan fungera men de danska cabin blir jag inte klok på? Det går inte riktigt fram för dom vad det här betyder.
 

mha321

Medlem
Ser ju ut som det går flyg både inrikes (minus en Malmö) och utrikes från Arlanda på morgonen, så man har väl en god chans att komma iväg åtminstone. Så är det bara att hoppas på att det är löst till returen.. Någon mer som ska med 07:30 till Oslo?
 

Viking75

Medlem
2 st kvar alltså!

Men nu finns det bara 30-40 minuter kvar som jag ser på det. Dessutom så framgår det med viss tydlighet att SAS ledning har "tummat" en del på ramarna.
Jag tror styrelsen kommer att behöva ha extra lång tid på sig innan de bestämmer sig. Tiden och det bristande innehållet i några av avtalen ser ruskigt bräckligt ut.
 

MarcusC

Medlem
"Åtta underskrifter eller konkurs"

Ser ju inte nattsvart ut..:). CAU ja..vad ska man säga..CPH är ju "viktigaste" basen, som väl har mest att förlora vid en möjlig konkurs.? Skulle vara intressant veta vad CAU ser för alternativ?!
 

Viking75

Medlem
Sist såg de inga alternativ alls. Om jag inte missminner mig var det statliga 500 miljoner som fick trollas fram då CAU satt ensamma inlåsta i sitt förhandlingsrum.
 

Tjaeng

Medlem
Ser ju inte nattsvart ut..:). CAU ja..vad ska man säga..CPH är ju "viktigaste" basen, som väl har mest att förlora vid en möjlig konkurs.? Skulle vara intressant veta vad CAU ser för alternativ?!

Med tanke på CAUs track record är "alternativet" de kontemplerar nu förmodligen vild strejk.
 
Toppen