Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Egentligen "ogilla" men bra att veta.

Aldrig bokat Eurobonus-resor så förmodligen en nybörjarfråga:
Hur fungerar det med ombokning av en resa som ursprungligen bokats med poäng som numera är utgångna?
Konkret har jag en större mängd poäng som går ut sista juli. Resan jag vill/måste boka innan dess ska oavsett år helst ligga i perioden december-februari. Dock är ju kommande december-februari lite osäkert ännu. Kan jag först boka en resa för januari 2022 och senare t.ex. i höst boka om den och senarelägga den, trots att "ursprungspoängen" gått ut?
Frivillig ombokning funkar inte med utgångna poäng, vid irrops så går det. Nu gäller ju särskilda coronaregler dessutom...

Ringde i fredags för att boka en bonusresa/2-4-1.
Grymt hjälpsam yngre kille.
Det jag hade hittat på United hittade inte han, men väl sådant som jag själv inte hittade på varken United eller Canadaian.
Slutade med en bokning till Mexico i Januari

Jag lyckades härom natten boka två SAS business ARN - Miami i januari 2022 (Amex voucher). Vad jag förstått ska jag nu göra följande:

- Så for det släpps biljetter Miami -> Norden ska jag ringa in och lägga på dessa oavsett vilken klass eller datum jag hittar?
- När (om) det dyker upp business biljetter så gör jag en ombokning. Kan jag göra detta online eller måste jag ringa?
- Om jag inte lyckas med att hitta SAS business, kan jag göra om det till en Star Alliance bokning?
- Vilken (svensk) tid på dygnet släpper SAS biljetterna från Miami?

Tack på förhand.

Ringde idag och la på hemresan i Plus. Tänkte nu boka platser men det är disablat och står så här:
"Vi har inte avslutat utfärdandet av biljetter för alla flygningar i denna bokning. Slutför betalningen eller kontakta SAS Customer Service för att få hjälp."

Något jag måste göra eller tar det lite tid bara? Angav mitt kortnummer för nya skatter i samtalet.

Ringde idag och la på hemresan i Plus. Tänkte nu boka platser men det är disablat och står så här:
"Vi har inte avslutat utfärdandet av biljetter för alla flygningar i denna bokning. Slutför betalningen eller kontakta SAS Customer Service för att få hjälp."

Något jag måste göra eller tar det lite tid bara? Angav mitt kortnummer för nya skatter i samtalet.

Det kan ta allt från någon minut till någon dag är min erfarenhet att få bokningen biljetterad. Verka finnas agenter som har befogenhet att biljettera direkt, med vissa måste skicka vidare ärendet. Så jag skulle sitta lugn i båten ett tag iaf.

Hej,

Har en 2-4-1 som brinner sista mars som jag tänkte försöka boka. Nu är ju SAS-StarAlliance verktyg ”inte tillgängligt” men jag förstår att kundtjänst fortsatt kan boka.

Tänkte USA sent i höst.

Har sökt fram lite alternativ via United men man är ju ringrostig pga flyger aldrig längre. Visst är det Business Saver klassen jag ska leta efter och den jag har bäst chans att kundtjänst kan hitta och boka?

tack!

Hej,

Har en 2-4-1 som brinner sista mars som jag tänkte försöka boka. Nu är ju SAS-StarAlliance verktyg ”inte tillgängligt” men jag förstår att kundtjänst fortsatt kan boka.

Tänkte USA sent i höst.

Har sökt fram lite alternativ via United men man är ju ringrostig pga flyger aldrig längre. Visst är det Business Saver klassen jag ska leta efter och den jag har bäst chans att kundtjänst kan hitta och boka?

tack!
Japp, business saver om du är på United och söker. Air Canada och deras awardsök används av många nuförtiden också. Minns inte på rak arm om det är olika typer av poäng-typer där också... men jag har för mig det.

Tänkte dela med mig av vad jag lärt mig efter att ha försökt timea 09:00:00 släppet av biljetter från SFO till ARN.
Biljetterna släpptes först ca 5 sekunder efter 9 så jag fick göra en extra refresh för att hitta platser.

Söker man SFO-ARN får man bara fram 2 platser i plus, inga platser i ekonomi eller business
Söker man SFO-CPH får man upp 4 platser ekonomi, 2 platser plus, 2 platser business.
Ska man timea detta släpp så ska man med andra ord inte försöka att boka hela vägen hem utan enbart boka till Köpenhamn för att ha möjlighet att komma åt biljetterna. Lägga till flighterna till Stockholm räknar jag med kommer att gå bra att göra via supporten senare.

Tänkte dela med mig av vad jag lärt mig efter att ha försökt timea 09:00:00 släppet av biljetter från SFO till ARN.
Biljetterna släpptes först ca 5 sekunder efter 9 så jag fick göra en extra refresh för att hitta platser.

Söker man SFO-ARN får man bara fram 2 platser i plus, inga platser i ekonomi eller business
Söker man SFO-CPH får man upp 4 platser ekonomi, 2 platser plus, 2 platser business.
Ska man timea detta släpp så ska man med andra ord inte försöka att boka hela vägen hem utan enbart boka till Köpenhamn för att ha möjlighet att komma åt biljetterna. Lägga till flighterna till Stockholm räknar jag med kommer att gå bra att göra via supporten senare.

Tycker de är lite samma strul som t.ex. från New York till Köpenhamn där de släppt dåligt med business. Men från New York till Oslo kom de alltid business men gick endast att hitta ekonomi o ibland plus på hemsidan ifall man skulle åka via Oslo. Slutade med en t/r Oslo - New York o sedan som du sa lägga på sista benet i efterhand.

Toppen