Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Biljetterna hem från SFO på helger är i stort lika svåra att komma åt som Tokyo. Då jag bara hade 2 datum jag kunde åka på var det inte ett alternativ att vänta något dygn och hoppas att biljetter fanns kvar.

Man kan ju klaga lite hos sas över detta när man sen gör sin ändring. Borde gå att skicka till diamondsupporten om inte annat då detta blir en rejäl nackdel för oss som inte utgår ifrån Köpenhamn.

Samtidigt är det en rejäl fördel för oss som vet om detta, vi slipper hela Sveriges befolkning som tävlar mot oss när vi vill knipa platserna.

Däremot verkar det inte ha släppts några platser alls CPH-PVG de senaste veckorna?!?
......................
Någon teori om varför?
Ingen teori om varför men jag kan konstatera att inget släppts till Shanghai eller Peking för februari 22. Hemresor släpps dock som vanligt.

Last edited:
Det var samma när jag nyligen boka CPH-LAX-CPH. Hittade inget när jag sökte från GOT.
När jag bokade in Got-CPH nämnde jag det och han tyckte också det var konstigt... Detta har ställt till det lite för mig eftersom det nu inte fanns någon tidig avgång kvar GOT - CPH vilket innebär att jag får ta en natt i CPH och åka dagen innan. Hemresan har jag fått bevaka med eftersom bonusplatserna var slut.

Generellt uppfattar jag SAS bonusplatser vara lite väl svåra att boka. Speciellt när man skyltar om att få åka business för poäng...

Ingen teori om varför men jag kan konstatera att inget släppts till Shanghai eller Peking för februari 22. Hemresor släpps dock som vanligt.
Har uppmärksammat samma sak och funderar som bäst på om jag får lägga om hela min resa och avsluta i Shanghai istället för att börja där som var/är min plan. Har inte ens släppt några i slutet på januari till Shanghai, Peking vet jag inte då jag ej har bevakat även den avgången.

Ger inte upp riktigt än, men det försvårar allting avsevärt helt klart. Lägg där till att det är svårt att få till anslutningsflygen. Är inte jättesugen på att sitta 5,5h på Kastrup eller något liknande. :eek:

Hittar direktflyg ARN-EWR i Plus som går att boka direkt via SAS då nu när star-alliance bokningen ligger nere. Kan jag boka den med en voucher som går ut sista mars och sedan ringa in och ändra den till Business (givet att jag hittar den tillgängligheten) på samma voucher som då inte längre är giltig? Eller måste jag trycka rätt klass direkt nu när tiden rinner mig ur händerna, så att säga.

Hittar direktflyg ARN-EWR i Plus som går att boka direkt via SAS då nu när star-alliance bokningen ligger nere. Kan jag boka den med en voucher som går ut sista mars och sedan ringa in och ändra den till Business (givet att jag hittar den tillgängligheten) på samma voucher som då inte längre är giltig? Eller måste jag trycka rätt klass direkt nu när tiden rinner mig ur händerna, så att säga.
Enligt SAS publicerade regler så bör du kunna ändra klass på en resa med utgången voucher, så länge du inte byter destination.

Hej hej,
Non Scandinavian here. I really want to book a flight in C with SAS from MIA next year. What really worries me here is that there is not a single available flight with SAS from MIA in C available, even this year (I am talking about award tickets of course). Does anyone know the reason for that? I was really looking forward to fly with my favourite airline back home :)

any help is appreciated!

Hej hej,
Non Scandinavian here. I really want to book a flight in C with SAS from MIA next year. What really worries me here is that there is not a single available flight with SAS from MIA in C available, even this year (I am talking about award tickets of course). Does anyone know the reason for that? I was really looking forward to fly with my favourite airline back home :)

any help is appreciated!
There are only 2 seats per day in business, and they're usually gone within a few minutes after being released. They'll be available 330 days before the flight and will be up at midnight local time. If you don't book it within a minute it's highly likely that someone else will book the tickets.

But there is so much available to New York and Boston, I cant believe that there really is nothing available for Miami
Swedish people want to get sun on their vacation, that's why they go to Miami.
New York has 3-4 flights a day during regular schedule so they don't sell out that fast, especially not during January and December when it's usually cold and might be snowy in New York / Boston.

Scandinavians doesn't have a very tight relation with Boston, it's a fairly new route so it's not that strange those seats doesn't sell in minutes.

Miami is completely different, same with Tokyo and San Francisco/Los Angeles. Those tickets usually sell in less than 5 minutes after being released every day. These 4 destinations have about 2500 seats in business per year (1250 each way). The supply simply doesn't meet the demand and there are quite a lot of people paying for these tickets as well so it's rare they'll be release extra tickets closer to departure date.

Toppen