Det verkar som att ANA inte längre säljer biljetter till NH224 27 april 2021, men min award-biljett är inte avbokad än. Någon som vet om hur lång tid lagget mellan slut på biljettförsäljning och cancellering brukar vara?
Fram till dagen innan din första flygning i den bokning.Någon mer som vet om ombokning är tillåten med utgången voucher och hur länge i så fall?
You can use non-expired Amex vouchers when you make a new booking.
If your voucher has expired since you made your original booking you are allowed to rebook without a fee.
Rebooking has to be done before the flight's departure through SAS Customer Service. Rebooking can only be done to and from the same destinations as the original booking.
Källa: Frågor och svar: Corona och EuroBonus | SAS
Fram till dagen innan din första flygning i den bokning.
Tackar alla ni kunniga, detta är ju guld!!!!
Samma destination är ju klart, men det finns en massa oklarheter som ger
kundtjänstmedarbetare möjlighet till kreativ tolkning och skapa frustration bland kunder.
Måste det vara samma rutt?
Måste det vara med samma flygbolag?
Måste det vara samma klass?
osv.
Nej det lär vara upp till dagens lotto.@Homer har en bra poäng här. Destination är nog tydlig men allt annat vet vi som vanligt inte vad som gäller eftersom det är SAS vi talar om![]()
Okej tack, jag får försöka med det. Poängen går inte ut förrän dec 2022 så det är lugnt.Poängen ja, men ombokning till samma resmål ska numera vara tillfälligt tillåtet även med utgången voucher.
Jag lyckades härom natten boka två SAS business ARN - Miami i januari 2022 (Amex voucher). Vad jag förstått ska jag nu göra följande:
- Så for det släpps biljetter Miami -> Norden ska jag ringa in och lägga på dessa oavsett vilken klass eller datum jag hittar?
- När (om) det dyker upp business biljetter så gör jag en ombokning. Kan jag göra detta online eller måste jag ringa?
- Om jag inte lyckas med att hitta SAS business, kan jag göra om det till en Star Alliance bokning?
- Vilken (svensk) tid på dygnet släpper SAS biljetterna från Miami?
Tack på förhand.