Nu tror jag de flesta här har koll på sina poäng, men glöm inte kolla att de drar rätt antal. Bokade 4 pers med 2 st 2-4-1 till DXB. En voucher från mitt konto och en från sambons (gemensam poängpool så klart). Allt gick bra, biljetter kom och inga problem. Var inne i SAS appen och fick en känsla av att saldot var lite väl lågt. De hade dragit 105' för ena bokningen, men den från min sambos konto syntes inte. Kollade saldot i hennes app och där hade det dragits 157500 poäng.
Ringde bokningen och förklarade lugnt att det nog blivit en miss där. Fick till svar att det såg konstigt ut och hen försvann några minuter. 105' var för mig och sambon och 157' var för barnen med rabatt. Det skulle kosta över 200' annars fick jag veta. Jag förklarade det orimliga i att barnen skulle vara dyrare och att eftersom det var en Star Alliance award så räknas de som vuxna poängmässigt och någon rabatt inte var aktuell. Hen höll med mig men så var det enligt EB supporten. Jag tog ett djupt andetag och tackade och ringde vanliga kundtjänsten istället.
Förklarade för en lite korthuggen medarbetare problemet och att jag blivit hänvisad dit. En viss resignation hördes när hen knappade. "Så, nu är det klart". Efter samtalet så såg saldot rätt ut.
Kontentan är points sharing, två vouchers från olika konton kan tydligen bli problem och det syns inte på huvudkontot vilken summa som dras från andra kontot.