Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Ringde och bokade i onsdags föregående vecka, fick biljetterna utställda idag...
Äntligen har de börjat "hitta" de resor som vi själva hade gjort med andra hjälpmedel men när de har hittat resorna så kan de inte leverera dem. Vi står där utan bokningar i alla fall.
Själva förlorade vi en resa p g a att agenten inte biljetterade den samma dag så försvann bokningen under kommande natten.

Problemet som kvarstår är alltså att det är väldigt ojämnt.
Min egen erfarenhet är jämnt usel (även om jag förstås läst att vissa kunnat söka leg för leg och fått allt biljetterat på 10 min).

Äntligen har de börjat "hitta" de resor som vi själva hade gjort med andra hjälpmedel men när de har hittat resorna så kan de inte leverera dem. Vi står där utan bokningar i alla fall.
Själva förlorade vi en resa p g a att agenten inte biljetterade den samma dag så försvann bokningen under kommande natten.
Det är detta jag stålsätter mig för även om SAS-medarbetaren försäkrade att det inte skulle ske. :cool:

Själv ringde jag lunchtid i fredags, inga biljetter utställda ännu.....

Upplevt samma senaste veckorna ! Bokade om en resa för 3 1/2 vecka sedan.

Fick tillbaka skatter/avgifter. Därefter så avbokades biljetterna torsdagen efter av okänd anledning. Ringde tillbaka på Fredagen och man beklagade sig över att LH hade varit inne och mixtrat med bokningen (inga flyg var inställda) därefter var historien allt ifrån någon ”loose-cannon SAS anställd” mixtrat med bokningen till att tillbakabetalade skatter varit problemet.

Man lyckades lösa en bokning igen. Detta var en Fredag, och agenten sa just: ”vi får hoppas att biljetterna finns kvar till efter helgen”.

I slutändan tog det ytterliggare 5 dagar att ställa ut dem igen trots återkommande kontakt med SAS.

Tycker att om det är flygbolaget som i slutändan orsakat problemet så borde man ha lite mer vilja och goodwill men det är väl det som är det grundläggande med SAS, dvs det saknas vilja.

Bokade om ett segment på samma resa ännu en gång (häromveckan), agenten meddelade att det var samma skatter/avgifter och biljetten skulle ställas ut inom några timmar. Tog dock 2 dagar att biljettera.

Själv har jag ännu inte sett några förändringar eller förbättringar i ”nya Tallinn”.

Tänkte först skriva att väntetiden minskat kraftigt (vilket stämmer i mitt fall) men iom att man måste ringa 5-10 ggr för den mest basala ändring så blir tidsåtgången densamma.

Yes ! Det är jag definitivt villig att hålla med om !

Väntetiden (förrutom vid utgången av 2-4-1 - 28/2) är definitivt mycket kortare.

Ser precis som du så ser jag ännu ingen förändring i service och just den där tilltron till att man till slut får en biljett utställd eller en ändring gjord utan problem, eller i mitt fall att man tar fullt ansvar vid eventuella misstag.

Svar som ”vi hoppas det finns platser kvar efter helgen”, ”det är inte vårt fel” etc. är ju helt klart en försämring. Inte sett något eget ansvar.

Jag är glad i slutändan att just nu ha en biljett utställd, att det fanns platser kvar, men känns som om jag hade överlåtit processen utan att återkommande ringa till ”nya 2-4-1” så hade absolut ingenting hänt och drar mig för att kontakta dessa aningen skumma personer igen.

Hörde alldeles för många gånger under de sista veckorna saker som:

- ”vi ringer dig om ett par timmar”
Alternativt:
- ”jag håller stenkoll här skall du veta och ringer tillbaka”

Inte ett samtal, inte ett mail.

Nyss avslutat samtal till 08-797 40 40 och även denna gång (2 av 2) gick allt bra. Vi hade fått ett inställt leg/ben mot New York via London som efter systemets ombokning endast gav 30min för byte på Heathrow. Talade med T som löste vår nya utresa smidigt, jag hade kollat upp innan samtalet att vi (enligt United) kunde köra Swiss via Zürich i stället. Han förekom mig och föreslog den själv så inte mycket att bråka om.
Han skulle skicka bokningen till sina kollegor (vissa måste det tydligen, så var det ej vid första bokningen) för att ställa ut biljetterna och sa samtidigt att eftersom resan är ganska långt fram i tiden kommer den prioriteras lågt, så det kan ta ett par dagar, men platserna är reserverade. Jag frågade om det skulle bli andra skatter men det sa han nej på. Får väl se när biljetten väl är utställd.

Summa sumarum; snabbt, trevligt och smidigt!

Nyss avslutat samtal till 08-797 40 40 och även denna gång (2 av 2) gick allt bra. Vi hade fått ett inställt leg/ben mot New York via London som efter systemets ombokning endast gav 30min för byte på Heathrow. Talade med T som löste vår nya utresa smidigt, jag hade kollat upp innan samtalet att vi (enligt United) kunde köra Swiss via Zürich i stället. Han förekom mig och föreslog den själv så inte mycket att bråka om.
Han skulle skicka bokningen till sina kollegor (vissa måste det tydligen, så var det ej vid första bokningen) för att ställa ut biljetterna och sa samtidigt att eftersom resan är ganska långt fram i tiden kommer den prioriteras lågt, så det kan ta ett par dagar, men platserna är reserverade. Jag frågade om det skulle bli andra skatter men det sa han nej på. Får väl se när biljetten väl är utställd.

Summa sumarum; snabbt, trevligt och smidigt!
Om den inte biljetteras imorgon skulle jag höra av mig. Om platser bara reserveras så av bokas de efter någon dag om ingen biljettering görs.
Skrämmande hur dåligt detta funkar på sas när man bokar detta. Bara för att det är långt fram i tiden så hålls inte platserna längre tid.

Toppen