Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Vad är er erfarenhet med nya kundtjänsts förmåga att slå ihop två separata awardbokningar till en? Tallinn löste detta oftast med bravur men osäker på att Syker löser det lika galant.
Läs inlägget rakt ovanför ditt (med citerade inlägg) så får du svar på din fråga.

Kan säga att Diamond supporten var en riktig "dead end"...... Jag skickade ett rätt kritiskt svar till dem nu på deras mail där jag ställde motfrågor på deras påstående att "man måste göra så här för att boka si och så" som SAS skrev. De har svårt att prata sig ur den bollen när jag försökt göra exakt de dom svarar i mailet redan innan men deras kundtjänst gör inte det för de antingen har okunskap eller inte vill?

Round 2 coming up!

Sitter i exakt samma situation nu med 2st pnr, och jag är inte i närheten av diamond så jag misstänker att jag får bara köra roulette med en avbokning och hoppas på det bästa.

Jag har jobbat 7 år med som trafikassistent.
Vad jag vet går det _inte_ att slå ihop 2st PNR

Det som går är att länka (vilket inte innebär nåt i praktiken)

och givetvis att avboka en av PNR’Erna och boka på den avbokade PNR’ens flygningar till PNR1
men om man inte styr platstillgången(dvs tex Lufthansaflyg på en EB-biljett) går det inte
Om det är eget bolag brukar det dock gå att frisälja platser och lösa på så sätt

Vad är er erfarenhet med nya kundtjänsts förmåga att slå ihop två separata awardbokningar till en? Tallinn löste detta oftast med bravur men osäker på att Syker löser det lika galant.

Jag har jobbat 7 år med som trafikassistent.
Vad jag vet går det _inte_ att slå ihop 2st PNR

Det som går är att länka (vilket inte innebär nåt i praktiken)

och givetvis att avboka en av PNR’Erna och boka på den avbokade PNR’ens flygningar till PNR1
men om man inte styr platstillgången(dvs tex Lufthansaflyg på en EB-biljett) går det inte
Om det är eget bolag brukar det dock gå att frisälja platser och lösa på så sätt
Jag är inne på samma som @henke12 här. Det har aldrig gått att slå ihop 2 separata boningar till en. Har inte läst om att någon lyckats med just detta på forumet åtminstone.

Det är ju dock möjligt att ena bokningen avbokas, platser kommer i bästa fall tillbaka, och de läggs då till på den andra bokningen.
Det är dock inte samma sak som att slå ihop bokningar.

Jag är inne på samma som @Henke12 här. Det har aldrig gått att slå ihop 2 separata boningar till en. Har inte läst om att någon lyckats med just detta på forumet åtminstone.

Det är ju dock möjligt att ena bokningen avbokas, platser kommer i bästa fall tillbaka, och de läggs då till på den andra bokningen.
Det är dock inte samma sak som att slå ihop bokningar.
Som @henke12 skriver är det också det jag bett Kundtjänst göra. Eftersom de vill att jag nu skall boka av 2 platser på hemresan för att lägga in den på utresans PNR då vill jag att SAS har en handpåläggning i detta. Jag har bett dem göra detta via telefon vid 2 försök men Sykes okunskap gjorde att jag nu sitter där med 2 bokningar, jag ville inte mista hemresan på en potentiell resa.

Det roliga är som sagt att Diamondsupporten skriver i sitt svar att jag måste gjort på ett viss sätt från början något jag då skriver till dem att jag bad kundtjänst göra i 2 separata samtal och de vägra eller kunde inte. Med andra ord så säger Sykes emot vad Diamondsupporten ber mig att göra, därför ber jag SAS att fortfarande lösa detta.

Och om SAS vill lösa detta så känns det som att de enkelt kan göra det. Jag ger mig inte i första taget!

Ja jösses vad detta har spårat ur. o_O Man riktigt gruvar sig för att ringa och boka en fullt rimlig award-resa, ngt man tidigare såg fram mot. :(

Alltså, 2 gånger på 2 veckor har någon på Sas, missat att biljettera mina biljetter. I måndags blev ett ben avbokat, jag ringde direkt och fick boka om till en dag tidigare datum (helt okej, bara bra faktiskt). Nu har jag under veckan försökt att välja säten (Ethiopian Airways) men det går inte, precis som på den förra bokningen. Laddar ner Ethiopians App och försöker den vägen. "Not ticketed"! Vad håller dom på med!? Blir så less!

Alltså, 2 gånger på 2 veckor har någon på Sas, missat att biljettera mina biljetter. I måndags blev ett ben avbokat, jag ringde direkt och fick boka om till en dag tidigare datum (helt okej, bara bra faktiskt). Nu har jag under veckan försökt att välja säten (Ethiopian Airways) men det går inte, precis som på den förra bokningen. Laddar ner Ethiopians App och försöker den vägen. "Not ticketed"! Vad håller dom på med!? Blir så less!
Testa att boka platser på
Mina bokningar - SAS

Fungerade klockrent med min bokning med turkish, då jag inte kom in på deras sida.

Hum... Har du fått ett mejl från SAS med en pdf-fil? Kolla där i om det finns ett eticket-nummer.

Toppen