Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Ja det har jag, ett 017-nummer. Men det godtar inte Ethiopian. Dom efterfrågar ett 071-nummer.
Jag har inte fått "text-versionen" på bokningen som jag tidigare har fått på andra bokning, enbart .pdf
Kolla i check my trip om du får ett annat PNR hos Ethiopan. Det funkar för mig att boka säte med hos Ethiopan. Vet att vi har bokat ungefär samma rutt samtidigt.
 

MLG55

Medlem
Jag har inga biljetter enligt Ethiopian. Dom står dom "pending" så det går ej att seata eller ens se biljetterna för Ethiopian. Har varit i kontakt med dom och dom ser inte mina "bokade" biljetter.

Har du inte fått nån biljett från sas?

Det kanske är samma som turkish att de har ett annat bokningsnummer än SAS och då kommer man inte in på deras sida och de ser inget.
Turkish bokningskod hittade jag på "check my trip"
Då kunde jag logga in i appen på turkish

Testa!
 

Frisk78

Medlem
thumbnail_IMG_3321.jpg
 

Attachments

  • thumbnail_IMG_3322.jpg
    thumbnail_IMG_3322.jpg
    24,6 KB · Visningar: 112

Zissou

Medlem
Jag har inga biljetter enligt Ethiopian. Dom står dom "pending" så det går ej att seata eller ens se biljetterna för Ethiopian. Har varit i kontakt med dom och dom ser inte mina "bokade" biljetter.

Det hände mig också när jag försökte men jag antog att det berodde på att det var för långt fram i tiden. I SAS-appen finns det ingen flygplanstyp angiven så tänkte att det kommer lösa sig längre fram. Jag testade länken som MLG55 postade, fick detta meddelande när jag försökte välja platser:
  • Anledningen till att en eller flera platser nedan inte har tilldelats beror på att flygbolaget inte släpper platser för minst ett flygsegment vid den här tidpunkten. (4631 - 68202)
Så för min del tror jag det är lugnt och att jag får välja platser längre fram.
 
Kolla i check my trip om du får ett annat PNR hos Ethiopan. Det funkar för mig att boka säte med hos Ethiopan. Vet att vi har bokat ungefär samma rutt samtidigt.
Ethiopian har ett annat PNR än det du ser på SAS. Detsamma gäller om man bokar Turkish Airlines. Det har med att bolagen har andra grundprogram i sitt biljettsytem.

När de gäller just Ethiopian så lägger de sällan in vilket flygplan som skall användas på avgången. Det kan strula till det om du vill välja säten, de gillar att byta plan nära inpå!
 
Ethiopian har ett annat PNR än det du ser på SAS. Detsamma gäller om man bokar Turkish Airlines. Det har med att bolagen har andra grundprogram i sitt biljettsytem.

När de gäller just Ethiopian så lägger de sällan in vilket flygplan som skall användas på avgången. Det kan strula till det om du vill välja säten, de gillar att byta plan nära inpå!
Ja precis, menade det.
 
Toppen