Frågor om att boka Eurobonus award resa

JacobGBG skrev:Betänk följande scenario:Bokning existerar, enkel resa2-4-1 voucher har applicerats, giltighetstiden sträcker sig även bortom resetillfälletAvsikten är att lägga till returresa på denna bokning när tillgänglighet öppnas uppMåste jag då ha ytterligare en giltig voucher att "byta ut" med den redan applicerade vid tillfället då jag lägger till retur?Klicka för att utvidga...
Nej. Är vouchern giltig när du lägger till ut- eller hemresa behöver du inte applicera en ny (giltig) voucher.

Hur gör man att boka retur till befintlig utresa?

Jag menar att det kan gälla att vara snabbt, och om t.ex USA östkust - Skandinavien biljetter släpps kl 6 på morgonen kan man inte riktigt ringa kundtjänst, eller?

Tamas skrev:Hur gör man att boka retur till befintlig utresa?Jag menar att det kan gälla att vara snabbt, och om t.ex USA östkust - Skandinavien biljetter släpps kl 6 på morgonen kan man inte riktigt ringa kundtjänst, eller?Klicka för att utvidga...
Antingen bokar du en t&r med en dummy-retur, då kan du ändra den själv på hemsidan (endast SAS-awards), eller så bokar du en enkel och får sedan ringa in när kundtjänst öppnat.

ekf skrev:Antingen bokar du en t&r med en dummy-retur, då kan du ändra den själv på hemsidan (endast SAS-awards), eller så bokar du en enkel och får sedan ringa in när kundtjänst öppnat.Klicka för att utvidga...
Jag har gjort så, hittade en biljett igår för att ändra retur biljett, det gick inte.. den vill att jag ska betala full poäng! Fast jag hade köpt biljetten med Amex voucher.

bayindirb skrev:Jag har gjort så, hittade en biljett igår för att ändra retur biljett, det gick inte.. den vill att jag ska betala full poäng! Fast jag hade köpt biljetten med Amex voucher.Klicka för att utvidga...
Ja, online är lite buggigt. Du kan alltid lägga till hemresa/ ändra hemresa när du ringer in men online är det lite trassligt.

ekf skrev:Antingen bokar du en t&r med en dummy-retur, då kan du ändra den själv på hemsidan (endast SAS-awards),eller så bokar du en enkel och får sedan ringa in när kundtjänst öppnat.Klicka för att utvidga...

bayindirb skrev:Jag har gjort så, hittade en biljett igår för att ändra retur biljett, det gick inte.. den vill att jag ska betala full poäng! Fast jag hade köpt biljetten med Amex voucher.Klicka för att utvidga...

Om inget ändrats senaste de månaderna så kan det gå att byta datum för hemresa om du har ytterligare en oanvänd voucher på kontot

annars måste du ringa.

Detta gäller Amex 2-4-1 det går att ändra Fly Premium bokningar online.

Homer skrev:Om inget ändrats senaste de månaderna så kan det gå att byta datum för hemresa om du har ytterligare en oanvänd voucher på kontotannars måste du ringa.Detta gäller Amex 2-4-1 det går att ändra Fly Premium bokningar online.Klicka för att utvidga...

Jag har nu lagt till dummy hemresa för att kunna ändra sen. Snabbt och trevligt samtal med kundtjänst faktiskt.

Men det verkar att kommer inte kunna slippa att ringa ändå. Trist, men hoppas att platserna kommer finnas.

Tamas skrev:Jag har nu lagt till dummy hemresa för att kunna ändra sen. Snabbt och trevligt samtal med kundtjänst faktiskt.Men det verkar att kommer inte kunna slippa att ringa ändå. Trist, men hoppas att platserna kommer finnas.Klicka för att utvidga...
Om kundtjänst har rört min bokning brukar jag aldrig/sällan kunna ändra den online. Tyvärr.

ekf skrev:Precis. För att kunna ändra online så krävs att ingen manuell handpåläggning har gjorts av kundtjänst...Klicka för att utvidga...
Jag har också upplevt att resor inte går att ändra om kundtjänst rört resan men för nyfikenhets skull gick jag in och tittade på en bokning jag har nu och den går att ändra.

- CPH-LAX bokades online med fly premium

- Ringde in och applicerade 2-4-1-voucher och lade till anslutning ARN-CPH

- Ringde in ytterligare en gång för att ändra anslutningen från ekonomi till plus

Frågan är varför denna resa går att ändra. Beror det på att den inte hade 2-4-1 applicerad från början?

JPE skrev:Frågan är varför denna resa går att ändra. Beror det på att den inte hade 2-4-1 applicerad från början?Klicka för att utvidga...
De kanske har gjort någon systemändring på sistone? Min erfarenhet kring att bokningar som kundtjänst rört inte går att boka om, gäller alla bokningar.. oavsett om man använt amexvoucher eller flypremium..

JPE skrev:Jag har också upplevt att resor inte går att ändra om kundtjänst rört resan men för nyfikenhets skull gick jag in och tittade på en bokning jag har nu och den går att ändra.- CPH-LAX bokades online med fly premium- Ringde in och applicerade 2-4-1-voucher och lade till anslutning ARN-CPH- Ringde in ytterligare en gång för att ändra anslutningen från ekonomi till plusFrågan är varför denna resa går att ändra. Beror det på att den inte hade 2-4-1 applicerad från början?Klicka för att utvidga...
Jag har gjort en bokning med Amex voucher online SAS flyg och vill ändra hemresan men det går inte.. jag måste ringa dem tror jag. När jag hittar flyg det ser ut som att jag kommer att betala full poäng!

bayindirb skrev:Jag har gjort en bokning med Amex voucher online SAS flyg och vill ändra hemresan men det går inte.. jag måste ringa dem tror jag. När jag hittar flyg det ser ut som att jag kommer att betala full poäng!Klicka för att utvidga...
Det brukar rättas till i sista betalsteget

Big Birger skrev:Vilket nummer ringde du då, och behövde du betala något. Nyfiken.Klicka för att utvidga...

Ringde +46770727727 och jag fortfarande inte hört av dem angående betalningen. Snubben sa att han ska skicka iväg för kalkyl av skatter. Ingen ändringsavgift pratades om.

Om jag ska boka en resa till Mexiko med Air canada (ja kopplat till frågan om Signature class som Senator besvarade).

Jag vill undvika Pod på CPH-YYZ och funderar nu på

CPH-BRU-YYZ där det är 787 på BRU-YYZ

alt

CPH-LHR-YYZ

CPH-FRA-YYZ

CPH-MUC-YYZ

dessa tre har all 777-300ER med Signature class.

Bryssel har endst 55 min transit på BRU. sedan dryga 3h på YYZ.Frankfurt 1h byte sedan 3:45 på YYZ.

LHR och MUC rutterna har tvärtom ca 3h på MUC alt LHR och sedan 1:05-1:20 i transit på YYZ.

Vad hade ni valt? Aldrig gjort transit på YYZ innan. ska man vidare till Mexiko, är det nån problem.

Generellt är ju lite loungehopping på LHR aldrig fel tänker jag... samtidigt är det viktigaste ju att komma fram on time.

tips mottages gärna

squeezen skrev:Om jag ska boka en resa till Mexiko med Air canada (ja kopplat till frågan om Signature class som Senator besvarade).Jag vill undvika Pod på CPH-YYZ och funderar nu påCPH-BRU-YYZ där det är 787 på BRU-YYZaltCPH-LHR-YYZCPH-FRA-YYZCPH-MUC-YYZdessa tre har all 777-300ER med Signature class.Bryssel har endst 55 min transit på BRU. sedan dryga 3h på YYZ.Frankfurt 1h byte sedan 3:45 på YYZ.LHR och MUC rutterna har tvärtom ca 3h på MUC alt LHR och sedan 1:05-1:20 i transit på YYZ.Vad hade ni valt? Aldrig gjort transit på YYZ innan. ska man vidare till Mexiko, är det nån problem.Generellt är ju lite loungehopping på LHR aldrig fel tänker jag... samtidigt är det viktigaste ju att komma fram on time.tips mottages gärnaKlicka för att utvidga...
Jag hade definitivt valt längre stopp i Kanada än i Europa, det är där mest formaliteter ska avklaras.

MCT på YYZ verkar dessutom vara 90 minuter så båda dina alternativ via LHR/MUC spricker pga det.

palmen skrev:Jag hade definitivt valt längre stopp i Kanada än i Europa, det är där mest formaliteter ska avklaras.MCT på YYZ verkar dessutom vara 90 minuter så båda dina alternativ via LHR/MUC spricker pga det.Klicka för att utvidga...
Hej, tack för snabbt svar, lite skumt på ett vis att de ens föreslår dessa som alternativ då. Men kände på mig lite att detta kunde vara fallet.

Gjort Transit till USA en gång och dete var ju riktigt time-consuming men då var det ju pre-clearance redan i Kanada.

Kommer satsa på att göra längre byte i Toronto.

Då är frågan 55 min i BRU eller 60 min i FRA?

squeezen skrev:Hej, tack för snabbt svar, lite skumt på ett vis att de ens föreslår dessa som alternativ då. Men kände på mig lite att detta kunde vara fallet.Gjort Transit till USA en gång och dete var ju riktigt time-consuming men då var det ju pre-clearance redan i Kanada.Kommer satsa på att göra längre byte i Toronto.Då är frågan 55 min i BRU eller 60 min i FRA?Klicka för att utvidga...

55min i BRU alla dagar i veckan.

squeezen skrev:Om jag ska boka en resa till Mexiko med Air canada (ja kopplat till frågan om Signature class som Senator besvarade).Jag vill undvika Pod på CPH-YYZ och funderar nu påCPH-BRU-YYZ där det är 787 på BRU-YYZaltCPH-LHR-YYZCPH-FRA-YYZCPH-MUC-YYZdessa tre har all 777-300ER med Signature class.Bryssel har endst 55 min transit på BRU. sedan dryga 3h på YYZ.Frankfurt 1h byte sedan 3:45 på YYZ.LHR och MUC rutterna har tvärtom ca 3h på MUC alt LHR och sedan 1:05-1:20 i transit på YYZ.Vad hade ni valt? Aldrig gjort transit på YYZ innan. ska man vidare till Mexiko, är det nån problem.Generellt är ju lite loungehopping på LHR aldrig fel tänker jag... samtidigt är det viktigaste ju att komma fram on time.tips mottages gärnaKlicka för att utvidga...

Jag vet inte när ni har tänkt åka, men Air Canada kör B789 fram till W21 t.o.m. 30-OCT-21 på CPH-YYZ och från 31-OCT-21 så är det A330. Dock indikerar seatmap i ExpertFlyer att det är nya konfigen på CPH-YYZ från dag 1. Jag har kollat ca 10 dagar i november, alla med nya.

Back