Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Mr Basic

Medlem
Betänk följande scenario:
  • Bokning existerar, enkel resa
  • 2-4-1 voucher har applicerats, giltighetstiden sträcker sig även bortom resetillfället
  • Avsikten är att lägga till returresa på denna bokning när tillgänglighet öppnas upp
Måste jag då ha ytterligare en giltig voucher att "byta ut" med den redan applicerade vid tillfället då jag lägger till retur?
Nej. Är vouchern giltig när du lägger till ut- eller hemresa behöver du inte applicera en ny (giltig) voucher.
 

Tamas

Medlem
Hur gör man att boka retur till befintlig utresa?

Jag menar att det kan gälla att vara snabbt, och om t.ex USA östkust - Skandinavien biljetter släpps kl 6 på morgonen kan man inte riktigt ringa kundtjänst, eller?
 

ekf

Medlem
Hur gör man att boka retur till befintlig utresa?

Jag menar att det kan gälla att vara snabbt, och om t.ex USA östkust - Skandinavien biljetter släpps kl 6 på morgonen kan man inte riktigt ringa kundtjänst, eller?
Antingen bokar du en t&r med en dummy-retur, då kan du ändra den själv på hemsidan (endast SAS-awards), eller så bokar du en enkel och får sedan ringa in när kundtjänst öppnat.
 

bayindirb

Medlem
Antingen bokar du en t&r med en dummy-retur, då kan du ändra den själv på hemsidan (endast SAS-awards), eller så bokar du en enkel och får sedan ringa in när kundtjänst öppnat.
Jag har gjort så, hittade en biljett igår för att ändra retur biljett, det gick inte.. den vill att jag ska betala full poäng! Fast jag hade köpt biljetten med Amex voucher.
 

Homer

Medlem
Antingen bokar du en t&r med en dummy-retur, då kan du ändra den själv på hemsidan (endast SAS-awards), eller så bokar du en enkel och får sedan ringa in när kundtjänst öppnat.
Jag har gjort så, hittade en biljett igår för att ändra retur biljett, det gick inte.. den vill att jag ska betala full poäng! Fast jag hade köpt biljetten med Amex voucher.


Om inget ändrats senaste de månaderna så kan det gå att byta datum för hemresa om du har ytterligare en oanvänd voucher på kontot
annars måste du ringa.

Detta gäller Amex 2-4-1 det går att ändra Fly Premium bokningar online.
 

Tamas

Medlem
Om inget ändrats senaste de månaderna så kan det gå att byta datum för hemresa om du har ytterligare en oanvänd voucher på kontot
annars måste du ringa.

Detta gäller Amex 2-4-1 det går att ändra Fly Premium bokningar online.

Jag har nu lagt till dummy hemresa för att kunna ändra sen. Snabbt och trevligt samtal med kundtjänst faktiskt.
Men det verkar att kommer inte kunna slippa att ringa ändå. Trist, men hoppas att platserna kommer finnas.
 
Toppen