Senaste nytt

Vad händer om SAS går i konkurs? (ur konsumentperspektiv)

Går det att sia om ifall koncentrationen till CPH bibehålls om SAS inte går i konkurs? Är det i så fall alltså bara business as usual?

Som ett brev på posten (bokstavligen) så börjar nu pilotfacket att bekräfta att de inte står över den typ av spel jag nämnde i föregående inlägg.

SAS pilotfack: Norman står du bakom att nedmontera den svenska modellen? | SvD

Man tar sig för pannan.
Instämmer.
Man kan iofs se sparpaketet som ett ultimatum, med det är ju inte ställt av SAS ägare utan av SAS styrelse.
Staten har ju bara att bevaka sina ägarintressen, samt till viss del se till Sveriges bästa.

Och det nu aktuella läget är ju inte en tvist mellan två parter på arbetsmarknaden, som man beskriver det som.

Flera fel i artikeln

Han tyckte man skulle skänka sina eventuellt värdelösa poäng till välgörande ändamål. Tanken är förvisso lovvärd, jag undrade bara vad mottagaren ska göra med alla dessa värdelösa poäng i så fall.

Plus det som diskuterats massvis här, resor på partnerflyg lär ju bli ogiltiga om inte SAS kan betala biljetten, vilket görs först efter att resan gjorts.

Flera fel i artikeln

Han tyckte man skulle skänka sina eventuellt värdelösa poäng till välgörande ändamål. Tanken är förvisso lovvärd, jag undrade bara vad mottagaren ska göra med alla dessa värdelösa poäng i så fall.

Plus det som diskuterats massvis här, resor på partnerflyg lär ju bli ogiltiga om inte SAS kan betala biljetten, vilket görs först efter att resan gjorts.

Möjligen kan det fungera att skänka poäng eller köpa saker för poäng om man gör det NU. Då kan ju transaktionen hinna hända. Men det är ju ytterst tveksamt. Och biljetter har vi ju flera gånger konstaterat blir värdelösa. Om sedan något annat bolag väljer, att som goodwill, lösa in biljetterna är ju en helt annan sak och knappast något man kan räkna med.

Toppen