Agö
Medlem
De som flyger mycket med SAS kommer ju inte att sluta flyga bara för att SAS försvinner. Därmed kommer nog inte Arlanda Express & Co drabbas så hårt.
Får väl bli klippkort på SJ. Alternativt CPH-X-ARN. DY, nej.
De som flyger mycket med SAS kommer ju inte att sluta flyga bara för att SAS försvinner. Därmed kommer nog inte Arlanda Express & Co drabbas så hårt.
För MasterCard ja. Men inte för Visa, AMEX och Diners.
För MasterCard ja. Men inte för Visa, AMEX och Diners.
Palazzi skrev:
Dråpslag för Arlanda Express också. Skulle vara kul att se procentuellt hur mycket SAS-kunder som valde ""expressen". Det var ju knappast charterresenärer, eller resande med DY+ Germanwings iaf.
Antar att du inte menar att DY + Germanwingsresenärer åker Taxi/Limo för pengarna dom sparar på att inte åka SAS....
Låt oss fortsätta generaliseringen ett steg till om hur vissa flygbolags resenärer tar sig till flygplatsen:
Det är ju redan klargjort att:
DY + Germanwings åker pendeltåg + SL buss från Märsta
SK Eco: Pendeltåg + upptåget
SK Eco+: Arlanda Express
SK C: Taxi
SK C Longhaul: Limo ?
Charter: Tvingar nån släkting att gå upp mitt i natten för att skjutsa dom mot en flaska Johnny Walker som betalning (ifall dom blir hämtade också)
..men resten då...
Delta/UA/Continental: Färdtjänst
CA Eco: Åker gratis på pendeltåget/upptåget pga språkförbistring.
CA C: Blir skjutsad av sin svenska representant
CA F: Äger ett företag och har en limo standby
FR: Stjäl en bil och kör själv till Skavsta.
Det blev väl lite off topic kanske.
Jag har alltid haft intrycket att det är SEB som varit kortutgivare för MC i alla varianter jag haft, vare sig det stått Statoilkort, Eurocard eller SAS Eurobonus Mastercard på plastbrickan.