Senaste nytt

Vad händer om SAS går i konkurs? (ur konsumentperspektiv)

För MasterCard ja. Men inte för Visa, AMEX och Diners.

Nej, självklart inte, men det kanhända att SEB har en förhållandevis stor exponering.

Eller också lyfter man SEB eftersom dom då har lite komplexa intressen i affären då dom är kreditgivare både åt bolaget i sig och mot en del av kunderna samtidigt som Wallenbergssfären är ägare i SAS samt aktiva i bolagets styrelse.

First Card MC som är ett vanligt företagskort och som många företag använder som mellanhand vid biljettköp utges av Nordea.

Palazzi skrev:
Dråpslag för Arlanda Express också. Skulle vara kul att se procentuellt hur mycket SAS-kunder som valde ""expressen". Det var ju knappast charterresenärer, eller resande med DY+ Germanwings iaf.

Antar att du inte menar att DY + Germanwingsresenärer åker Taxi/Limo för pengarna dom sparar på att inte åka SAS....:)

Låt oss fortsätta generaliseringen ett steg till om hur vissa flygbolags resenärer tar sig till flygplatsen:
Det är ju redan klargjort att:
DY + Germanwings åker pendeltåg + SL buss från Märsta
SK Eco: Pendeltåg + upptåget
SK Eco+: Arlanda Express
SK C: Taxi
SK C Longhaul: Limo ?
Charter: Tvingar nån släkting att gå upp mitt i natten för att skjutsa dom mot en flaska Johnny Walker som betalning (ifall dom blir hämtade också)

..men resten då...

Delta/UA/Continental: Färdtjänst
CA Eco: Åker gratis på pendeltåget/upptåget pga språkförbistring.
CA C: Blir skjutsad av sin svenska representant
CA F: Äger ett företag och har en limo standby
FR: Stjäl en bil och kör själv till Skavsta.

Det blev väl lite off topic kanske.

Palazzi skrev:
Dråpslag för Arlanda Express också. Skulle vara kul att se procentuellt hur mycket SAS-kunder som valde ""expressen". Det var ju knappast charterresenärer, eller resande med DY+ Germanwings iaf.

Antar att du inte menar att DY + Germanwingsresenärer åker Taxi/Limo för pengarna dom sparar på att inte åka SAS....:)

Låt oss fortsätta generaliseringen ett steg till om hur vissa flygbolags resenärer tar sig till flygplatsen:
Det är ju redan klargjort att:
DY + Germanwings åker pendeltåg + SL buss från Märsta
SK Eco: Pendeltåg + upptåget
SK Eco+: Arlanda Express
SK C: Taxi
SK C Longhaul: Limo ?
Charter: Tvingar nån släkting att gå upp mitt i natten för att skjutsa dom mot en flaska Johnny Walker som betalning (ifall dom blir hämtade också)

..men resten då...

Delta/UA/Continental: Färdtjänst
CA Eco: Åker gratis på pendeltåget/upptåget pga språkförbistring.
CA C: Blir skjutsad av sin svenska representant
CA F: Äger ett företag och har en limo standby
FR: Stjäl en bil och kör själv till Skavsta.

Det blev väl lite off topic kanske.

Hahahhahaha, briljant!:D

Den enas död är den andres bröd... Borde inte Norwegian roffa åt sig de flesta inrikes/short haul medan AK/KLM, LH, BA torde försöka sno åt sig long haul?

Bokat hotell - samt USA snart

Ha, ha, har jag gjort något dumt? Tänkte att en tripp /Hotellbokning till huvudstaden i mars vore väl OK. Men jag undrade sedan, om SAS konkar försvinner denna Eurobonusbokning? Kanske inte the end of the world. Åker, hoppas jag, på semester till US 28 nov o hem 13 dec... jag är lite nervös... MEN hur snabbt kan det bli konken??

Jag har alltid haft intrycket att det är SEB som varit kortutgivare för MC i alla varianter jag haft, vare sig det stått Statoilkort, Eurocard eller SAS Eurobonus Mastercard på plastbrickan.

Om du har bankkonto i t ex Swedbank eller Nordea och skaffar MC genom din bank så kan jag garantera att det inte är SEB som är kortutgivare :) Och de flesta har ju skaffat bank- eller kreditkort genom sin bank och inte genom t ex sin livsmedelsbutik, sitt bensinbolag eller sitt flygbolag.

Sedan råkar SEB vara marknadsledande inom just cobrands (dvs att vara kortutgivare åt kundklubber etc som vill ha ett egen-brandat kreditkort) och poängjägare som oss skaffar ju oftast sådana kort. Men vi är trots allt en ganska udda skara ;)

Toppen