Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

011430121

Medlem
Jag gjorde en ombokning idag, en resa till Japan som var bokad ut den 1 maj med ANA i F från FRA, jag hade hittat en ny resa ut mitten av dec. ombokad och klar på 2 minuter, gick att använda samma voucher ingen extra kostnad.
Han beklagade att det inte fanns award C biljetter ARN-FRA-ARN på aktuella datum ännu men bokade in mig på M klass med LH, sa åt mig att kolla om det dyker upp C biljetter och bättre anslutningar

Han satt i Sveg, både kunnig, hjälpsam och trevlig helt i klass med Krestina

Det fanns i november och december 2021 nästan varje dag resor med ANA från antingen LHR eller FRA i F till HND och även många platser på returer, vissa dagar fanns det två platser.
 

aruba1

Medlem
Tre samtal till SAS idag :(

Samtal 1
Begärde ändring av en befintlig EB-bokning: Svar från Agenten: Din 2-4-1 voucher har gått ut. Jag sa att jag har fått mail om att vouchern är förlängd till 31/3 2021. Agenten svarar: i systemet har Tallin skrivit in att vouchern är giltig till 31/12 2020. Suck. HUACA.

Samtal 2
Ringer till vanlig support. Agenten svarar: Din voucher är giltig till 31/3 2021 och tillägger att jag kan be de agenter som jobbar med EB-bokningar att titta på rad 21 i systemet. Agenten som är mycket trevligt säger att han inte får inte röra 2-4-1 bokningar och ber mig att ringa till EB-bokningen.

Samtal 3
Ringer till EB-bokningen igen. Agenten bekräftar att vouchern är giltig till 31/3 2021, men säger att han måste söka hela sträckan och får enbart upp ekonomi biljetter. Ber honom att söka leg för leg och blanda classer biz och eco. Då säger han att han inte får. Leg för leg funkar enbart utan 2-4-1 voucher. Då säger jag att boka utan voucher så får jag ringa in senare och lägga på 2-4-1 vouchern. Då säger han att så får man inte göra. Suck igen! Blev till sist matt och avslutade samtalet.

HUACA är väl det som gäller. Frågan är bara hur många gånger man behöver ringa.
 
Last edited:

pswe

Medlem
Tre samtal till SAS idag :(

Samtal 1
Begärde ändring av en befintlig EB-bokning: Svar från Agenten: Din 2-4-1 voucher har gått ut. Jag sa att jag har fått mail om att vouchern är förlängd till 31/3 2021. Agenten svarar: i systemet har Tallin skrivit in att vouchern är giltig till 31/12 2020. Suck. HUACA.

Samtal 2
Ringer till vanlig support. Agenten svarar: Din voucher är giltig till 31/3 2021 och tillägger att jag kan be de agenter som jobbar med EB-bokningar att titta på rad 21 i systemet. Agenten som är mycket trevligt säger att han inte får inte röra 2-4-1 bokningar och ber mig att ringa till EB-bokningen.

Samtal 3
Ringer till EB-bokningen igen. Agenten bekräftar att vouchern är giltig till 31/3 2021, men säger att han måste söka hela sträckan och får enbart upp ekonomi biljetter. Ber honom att söka leg för leg och blanda classer biz och eco. Då säger han att han inte får. Leg för leg funkar enbart utan 2-4-1 voucher. Då säger jag att boka utan voucher så får jag ringa in senare och lägga på 2-4-1 vouchern. Då säger han att så får man inte göra. Suck igen! Blev till sist matt och avslutade samtalet.

HUACA är väl det som gäller. Frågan är bara hur många gånger man behöver ringa.

De verkar ha fått en instruktion om att inte söka leg för leg. ABC var väldigt tydlig med att han endast fick söka hela sträckan i sitt system, "annars kan det hända att jag bokar en resa som inte var tänkt att jag skulle kunna boka". Jag frågade om det var något nytt och fick då till svar att " det finns kollegor som inte följer intruktionen men att han minsann inte var sån..."
 

Thornado

Medlem
De verkar ha fått en instruktion om att inte söka leg för leg. "Patrik" var väldigt tydlig med att han endast fick söka hela sträckan i sitt system, "annars kan det hända att jag bokar en resa som inte var tänkt att jag skulle kunna boka". Jag frågade om det var något nytt och fick då till svar att " det finns kollegor som inte följer intruktionen men att han minsann inte var sån..."

***ringer till "nya Tallinn"...***
- "Hej och välkommen till SAS, du pratar med ABC."
- "Oj, jag åker just in i en tunnel, samtalet bryts nog strax, jag får ringa tillbaka senare..."
 

pswe

Medlem
***ringer till "nya Tallinn"...***
- "Hej och välkommen till SAS, du pratar med ABC."
- "Oj, jag åker just in i en tunnel, samtalet bryts nog strax, jag får ringa tillbaka senare..."
:)
Ringde tillbaka och givetvis kom jag till honom igen... klick!
Får ge det nån timme tills han gått hem
 
Last edited by a moderator:

Harnos

Medlem
De verkar ha fått en instruktion om att inte söka leg för leg. ABC var väldigt tydlig med att han endast fick söka hela sträckan i sitt system, "annars kan det hända att jag bokar en resa som inte var tänkt att jag skulle kunna boka". Jag frågade om det var något nytt och fick då till svar att " det finns kollegor som inte följer instruktionen men att han minsann inte var sån..."
Låter som min agent #2 igår, ringde tre gånger och väntade ca 10min mellan varje samtal.

Samtal1. Ung trevlig kvinna som ville hjälpa till men hade inte riktigt koll på grejerna och hittade inget av det jag hoppades på, att dels boka en ny resa och även få till en ändring på en befintlig bokning.

Samtal2. Ung man som lät totalt ointresserad och inte villig att pröva några av mina förslag eftersom att han bara fick söka på hela resan, inte ben för ben. Min befintliga resa bestod av economy/business/business och då när han sökte hela vägen fick han naturligtvis inte upp business hela vägen eftersom att jag redan lagt beslag på dessa för ben 2 och 3.

Samtal3. Ung trevlig kvinna som direkt kunde boka EXAKT enligt mina önskemål och även ändra till business på första ben på min befintliga resa.

Rouletten snurrar vidare...
 
Förbereder mig för årets bokning snart... Jag kommer pröva med att säga att "det är ju knepigt för oss att kunna hitta hela resor som går att boka hos SAS eftersom det inte finns nån bra webbsökning nu som visar SAS tillgänglighet, men med hjälp av andra sökmotorer har jag hittat följande sträckor med lediga platser som vi kanske kan kika på..."
 

fenan

Medlem
Nu har även jag försökt ringa på nytt till SAS (efter gårdagens stora besvikelse). De vill inte söka leg för leg. Jag fick tips av någon på forumet att börja med LHR-ICN (ursprunglig plan var CPH-FRA-LHR-ICN) och det gick fint, men han svarade att jag kunde glömma att koppla till andra rutter utan jag var tvungen att ta mig till London med flyg till egen kostnad. När jag frågade efter CPH-ICN fanns plötsligt inga flyg. Jag släppte det direkt, för tillbakaresan kan jag glömma då det är 4 stopp. Har någon lyckats att boka leg för leg senaste tiden? Hade ni tagit en chansning att boka exempelvis LHR-ICN och sen bara lägga till CPH och tillbakaresan TPE-FRA (för att sedan lägga till MNL-SGN-TPE). Jag är ny på forumet och har äntligen skrapat ihopa 165 000 p, men att boka flygrutt var svårare än jag trodde (jag som trodde det var poängen som var problemet för att nå sin resa och inte SAS kundtjänst :p)?
 

Moco

Medlem
I ett läge då industrin verkligen borde arbeta för att vinna tillbaka kunder och förtroende väljer SAS en konsekvent linje när det kommer till att göra det rakt motsatta - speciellt när det kommer till att malträtera de mest lojala kunderna. En sorglig tråd denna. :mad:
 
Toppen