Tre samtal till SAS idag
Samtal 1
Begärde ändring av en befintlig EB-bokning: Svar från Agenten: Din 2-4-1 voucher har gått ut. Jag sa att jag har fått mail om att vouchern är förlängd till 31/3 2021. Agenten svarar: i systemet har Tallin skrivit in att vouchern är giltig till 31/12 2020. Suck. HUACA.
Samtal 2
Ringer till vanlig support. Agenten svarar: Din voucher är giltig till 31/3 2021 och tillägger att jag kan be de agenter som jobbar med EB-bokningar att titta på rad 21 i systemet. Agenten som är mycket trevligt säger att han inte får inte röra 2-4-1 bokningar och ber mig att ringa till EB-bokningen.
Samtal 3
Ringer till EB-bokningen igen. Agenten bekräftar att vouchern är giltig till 31/3 2021, men säger att han måste söka hela sträckan och får enbart upp ekonomi biljetter. Ber honom att söka leg för leg och blanda classer biz och eco. Då säger han att han inte får. Leg för leg funkar enbart utan 2-4-1 voucher. Då säger jag att boka utan voucher så får jag ringa in senare och lägga på 2-4-1 vouchern. Då säger han att så får man inte göra. Suck igen! Blev till sist matt och avslutade samtalet.
HUACA är väl det som gäller. Frågan är bara hur många gånger man behöver ringa.