Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

igelkotten

Medlem
Ja syftet med avgiften på 450 kr var väl att minska antalet spekulativa bokningar? Om det var syftet, så bör ju avgiften rimligen vara kvar. Får väl se när jag ringer in nästa gång vad lotteriet säger.
 
Ringde Amex idag och i talsvaret säger den kvinnliga rösten att om man ska boka 50% Star Alliance så ska man ringa 08-7974040.
Sagt och gjort, kom fram på en gång och hamnade i Sveg. Killen jag pratade med sa att detta är det nya numret för Star bokningar! Det är den vanliga kundtjänsten i bl a Sveg som numera också hanterar Star bokningar. All personal hade dock inte gått den specifika utbildningen...
Frågade också om Bokningsavgiften på 450 och den är per person men borttagen för tillfället då det ju inte går att boka via nätet. Serviceavgiften är 375 och också den per person.

Edit: Ringde igen och nu var det nya bud!... det är serviceavgiften som är borttagen just nu... Bokningsavgiften på 450 måste man alltid betala och det är en avgift till Star Alliance.

De är ju lustiga på kundtjänst som ofta ger olika svar...
Dvs allt är som det varit de senaste året :)
 

Johanna

Medlem
Ringde Amex idag och i talsvaret säger den kvinnliga rösten att om man ska boka 50% Star Alliance så ska man ringa 08-7974040.
Sagt och gjort, kom fram på en gång och hamnade i Sveg. Killen jag pratade med sa att detta är det nya numret för Star bokningar! Det är den vanliga kundtjänsten i bl a Sveg som numera också hanterar Star bokningar. All personal hade dock inte gått den specifika utbildningen...
Frågade också om Bokningsavgiften på 450 och den är per person men borttagen för tillfället då det ju inte går att boka via nätet. Serviceavgiften är 375 och också den per person.

Edit: Ringde igen och nu var det nya bud!... det är serviceavgiften som är borttagen just nu... Bokningsavgiften på 450 måste man alltid betala och det är en avgift till Star Alliance.

De är ju lustiga på kundtjänst som ofta ger olika svar...
Man skulle kunna tänka sig ett lite mail med information kanske?
 
Att boka något överhuvudtaget. Det finns platser enligt Awardfares samt United men för summera dagens resultat, man sa till mig:
"Finns inga platser", "finns bara Economy", "finns en plats i First", "finns 0 platser i First", "vill ni resa i Economy eller"?
Awardfares och United måste visa >5 platser i LH F för att SAS ska se dom (min erfarenhet)
 
Last edited:

Mr Basic

Medlem
Det är högt och lågt nu gällande Sveg/Sykes. ”Coachar” en kollega att boka en Tokyo-resa. Han hade kollat United och Awardfares och hittat LHR-HND ut samt NRT-WAW hem men inget till ARN.
Första agenten sa ”sådana bokningar gör vi inte, OSL/ARN/CPH måste vara med”. :eek:
HUACA.
Andra agenten sa ”inga problem, fixat nu” :)

Edit. agent nr 2 = ABC
Citerar mig själv iom ”dagens Sveg/Sykes”.
Ovanstående kollega skulle idag lägga till sista legget ARN-LHR med SAS och det krävde 2 HUACA.
1. Går inte, då blir ARN-LHR på separat bokning :eek:
2. Går inte, då måste vi avboka och göra om hela bokningen :eek:
3. Inga problem, fixat nu. :)
Man vet inte om man ska skratta eller gråta. Man undrar ju om de i andra änden fått ngn utbildning (vissa verkar iaf ha fått det)? Ökar ju också belastningen på kundtjänst om flertalet måste ringa 2-3 ggr.
 
Toppen