Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Hej, har en resa bokad om 2v, IST-ARN, TK1793 kl 09.00 men när jag söker på flyget så verkar det som att den ställts in. Går varken att hitta flyget eller att köpa biljetter någonstans. Jag har inte fått något sms eller mail om att flyget ställts in eller att min bokning inte gäller. Även på SAS syns bokningen och e-ticket nr. Någon som varit i liknande situation?
Ska ringa SAS men tänkte höra med er först. Tips? Är det särskilda regler om det är kort varsel, med tanke på 2v tills flyget.

Omöjligt att säga om du inte anger datum som du skall flyga. Är nog ingen som orkar gå igenom alla flighter

Men om exakt två veckor efter ditt inlägg, dvs onsdag 30/12 så ser det ut att gå att boka på Turkish hemsida:

upload_2020-12-17_0-20-8.png

Omöjligt att säga om du inte anger datum som du skall flyga. Är nog ingen som orkar gå igenom alla flighter

Men om exakt två veckor efter ditt inlägg, dvs onsdag 30/12 så ser det ut att gå att boka på Turkish hemsida:

Visa bifogad bild 115447

Har nu ringt SAS som säger att flyget är ej operational men att dem inte blivit meddelade av Turkish, därav inget sms eller mail. Kundtjänst försökte lägga till via Frankfurt men av någon oklar anledning går det inte. Skulle återkomma senare då dem hade annan personal.
Så det måste vara bonusplatser?

Har nu ringt SAS som säger att flyget är ej operational men att dem inte blivit meddelade av Turkish, därav inget sms eller mail. Kundtjänst försökte lägga till via Frankfurt men av någon oklar anledning går det inte. Skulle återkomma senare då dem hade annan personal.
Så det måste vara bonusplatser?
Generellt sätt så gäller följande:
Ändringar i förväg = det behöver finnas awards
Ändringar under resan = det behöver inte finnas awards

Märkligt, nu tog dem bort resan helt från mina bokningar. Bara sådär, utan mail eller sms. SAS visste inte ens att flyget var avbokad, först efter att jag ringt. Befinner mig i Asien o skulle åkt via IST.

Är det en pågående resa? Isåfall har dom ansvaret att ta dig till din slutdestination. (Duty of care)

Pga covid och risk att behöva komma hem fortare valde jag boka 2 enkel resor för att kunna göra ändringar ifall det skulle behövas. Nu finns inga bonusplatser och agenten säger att när han trixade lite med att försöka ordna resan IST-ARN så tog "Boten" bort hela bokningen. Han skulle återkommande under dagen...

Pga covid och risk att behöva komma hem fortare valde jag boka 2 enkel resor för att kunna göra ändringar ifall det skulle behövas. Nu finns inga bonusplatser och agenten säger att när han trixade lite med att försöka ordna resan IST-ARN så tog "Boten" bort hela bokningen. Han skulle återkommande under dagen...

Med facit i hand skulle du påbörjat resan och blivit ombokad på plats när problemet uppstod.

Toppen