Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Canadien

Medlem
Jag ringde sas för att boka till höstlovet -21. Av dom 5 förslag jag hade hittat via united och awardfares, hitta dom inte en enda. Olika destinationer och lite olika datum. Har jag bara otur?? Hur hittar man resor om United har helt fel ???

Prova att ringa igen. Vilka bolag hade du hittat med via Uniteds sida?
 

ZZZebra

Medlem
Vad krävs för att man skall se om en biljettering av en Award-biljett gått igenom?

För en bokning gjord i september har jag fått det vanliga bokningsmejlet från SAS med bifogad PDF, poäng och skatter är dragna och på bokningsmejlet finns även ett Ticket Number 117-xxxxxxxxxxx. Bokningen har funnits i appen och såg helt normal ut.

Biljetten blir cancellerad av SAS och när jag frågar om skälet så säger supporten att det beror på att "det inte fanns utställda biljetter för bokningen".

Flighterna är inte inställda, utan jag bokade på samma flighter igen och den nya bokningsbekräftelsen ser exakt likadan ut som den gamla med skillnad på att det är ett nytt Ticket Number (och att skatterna blev hela 4 kr lägre). Supporten säger att på min nya biljett är allt i sin ordning.

Finns det något sätt att fastställa att biljetten är rätt utställd? Jag trodde att när jag fått ticket number så är det klart.
 

ZZZebra

Medlem

Tack för tipset. Även i mitt fall så handlar det om en ändrad biljett. Så här ser det ut på Saudia (alla referenser som exempel):

Bokning 1:
- Ursprunglig bokning. Har bokningsreferens ABC123 och ett ticketnummer 117-123.... Status på Saudia: Open for Use (Kollat nu och ser alltså ut att fortfarande vara giltig?)
- Ändrad bokning, bokningsreferens ABC123 men med nytt ticketnummer, 117-234... Status på Saudia: Refund

Det är när jag får besked om att denna är avbokad som jag bokar samma flighter en gång till:

Bokning 2:
- Ny bokning, ny bokningsreferens CBA321 och nytt ticketnummer 117-987.... Status på Saudia: Open for Use.

Gissar att det är svårt att kolla vad status var innan den gick till Refund.

Återigen stort tack för tipset, var länge sedan jag använde deras sida men kommer att göra det när jag gör ändringar på viktiga resor framöver.
 

ramo

Medlem
Hej, har en resa bokad om 2v, IST-ARN, TK1793 kl 09.00 men när jag söker på flyget så verkar det som att den ställts in. Går varken att hitta flyget eller att köpa biljetter någonstans. Jag har inte fått något sms eller mail om att flyget ställts in eller att min bokning inte gäller. Även på SAS syns bokningen och e-ticket nr. Någon som varit i liknande situation?
Ska ringa SAS men tänkte höra med er först. Tips? Är det särskilda regler om det är kort varsel, med tanke på 2v tills flyget.
 
Toppen