Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

MattiasK

Medlem
Du kan använda United.com, stämmer inte 100% med eurobonus men är relativt samma tillgänglighet. Leta efter saver award. Finns en tråd i sas forumet för hur man säker med Uniteds sida

Tack för svar.

Jag kan kolla där. Skulle du säga att det är det rekommenderade sättet att hitta awards nu för tiden? Jag har tillfälligt lämnat sökandet av resor sedan i våras så nu känns det som jag inte har nån koll på vart man hittar resor :)
 

HMJ

Medlem
Tack för svar.

Jag kan kolla där. Skulle du säga att det är det rekommenderade sättet att hitta awards nu för tiden? Jag har tillfälligt lämnat sökandet av resor sedan i våras så nu känns det som jag inte har nån koll på vart man hittar resor :)
Awardfares hämtar ju all info från öppna, gratis, tjänster. En av dem är United. Awardfares kan inte hitta någonting som inte vi andra "dödliga" kan hitta... Köp inte premium där, skapa en tråd efter mallen som finns här i forumet så får du förslag, helt gratis!
 

palmen

Moderator
Tack för svar.

Jag kan kolla där. Skulle du säga att det är det rekommenderade sättet att hitta awards nu för tiden? Jag har tillfälligt lämnat sökandet av resor sedan i våras så nu känns det som jag inte har nån koll på vart man hittar resor :)
Jag har använt United senaste 8 åren och det duger för mig. Använder inget annat mer än sas egna verktyg när det är uppe.

Awardfares hämtar ju all info från öppna, gratis, tjänster. En av dem är United. Awardfares kan inte hitta någonting som inte vi andra "dödliga" kan hitta... Köp inte premium där, skapa en tråd efter mallen som finns här i forumet så får du förslag, helt gratis!
Finns många fördelar med deras konton. Väldigt mycket smidigare för många än att göra allt själv.
Huruvida man vill betala för det eller ej är ju upp till var och en, men att förvänta sig att andra ska servera det på silverfat åt en ska man inte räkna med. Även om många hjälper till med förslag så förväntas man göra lite research själv
 

MattiasK

Medlem
Edit: missade citera dig HMJ :)

Bra tips, tack för det!

Men då är det ju skumt att jag inte hittar nåt mer än 30 dagar fram. Känns som jag säkert missat nån löjlig inställning i sökfunktionen:)
A men som exempel så kan jag tänka mig att boka asien eller sydamerika i business eller first, avresa i september, oktober eller november 2021.
 

MattiasK

Medlem
Jag har använt United senaste 8 åren och det duger för mig. Använder inget annat mer än sas egna verktyg när det är uppe.


Finns många fördelar med deras konton. Väldigt mycket smidigare för många än att göra allt själv.
Huruvida man vill betala för det eller ej är ju upp till var och en, men att förvänta sig att andra ska servera det på silverfat åt en ska man inte räkna med. Även om många hjälper till med förslag så förväntas man göra lite research själv

Ja precis, jag söker gärna själv och lägger lite tid på det. Jag ställde frågan här mer för att reda ut vad jag gör för fel när jag söker då jag inte ser samma resor längre fram i tiden som andra gör.
 

palmen

Moderator
Edit: missade citera dig HMJ :)

Bra tips, tack för det!

Men då är det ju skumt att jag inte hittar nåt mer än 30 dagar fram. Känns som jag säkert missat nån löjlig inställning i sökfunktionen:)
A men som exempel så kan jag tänka mig att boka asien eller sydamerika i business eller first, avresa i september, oktober eller november 2021.
Gratisversionen kan väl bara söka 30 dagar framåt tror jag? Det finns en tråd specifikt för awardfares, behöver du hjälp med hur det fungerar är det nog bäst att fråga där så ser nog de som kan verktyget det och kan hjälpa till.
 

HMJ

Medlem
Jag har använt United senaste 8 åren och det duger för mig. Använder inget annat mer än sas egna verktyg när det är uppe.


Finns många fördelar med deras konton. Väldigt mycket smidigare för många än att göra allt själv.
Huruvida man vill betala för det eller ej är ju upp till var och en, men att förvänta sig att andra ska servera det på silverfat åt en ska man inte räkna med. Även om många hjälper till med förslag så förväntas man göra lite research själv
Absolut ska man inte få allt serverat - det jag menade var att man inte behöver köpa deras tjänst då den inte hittar "unika" awardplatser som inte går att hitta själv. Sedan finns det ju en mall för att ställa frågor om hjälp att hitta awards?

@MattiasK kolla denna tråd som jag hittade här:
[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 

Frisk78

Medlem
Gratisversionen kan väl bara söka 30 dagar framåt tror jag? Det finns en tråd specifikt för awardfares, behöver du hjälp med hur det fungerar är det nog bäst att fråga där så ser nog de som kan verktyget det och kan hjälpa till.

Gratisversionen av Awardfares är ju lite begränsad så den skulle jag aldrig använda efter att ha använt betalvarianten.
Just för tillfället är Awardfares inte det bästa att använda som fristående. Visar ingen tillgänglighet för Eurobonus tex. och det är det bonusprogrammet jag använder.
Just nu är det United.com + Awardfares i kombination som gäller för mig.
 

Rebel

Medlem
Jag ringde sas för att boka till höstlovet -21. Av dom 5 förslag jag hade hittat via united och awardfares, hitta dom inte en enda. Olika destinationer och lite olika datum. Har jag bara otur?? Hur hittar man resor om United har helt fel ???
 
Toppen