Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Välj desktop site istället, även om du kör på mobil/padda.
På dator

Star alliance bokning (award)
upload_2020-12-17_9-26-33.png


Edit: Lyckas med en ren SAS award, men misslyckas med flera andra SAS awards
 
Last edited:
När du söker med biljettnumret (ej pnr)? För mig funkar det alltid. Jag kör med Chrome, förresten, både på datorn och mobilen, när jag söker.

Ja precis, E-ticket 117XXXXXXXXXX. Skumt att det fungerar på vissa biljetter och andra inte. Blir ju smått orolig. Det kanske är så att dessa bokningar är ombokningar och att sas.se/managemybooking/ inte visar rätt e-ticket nummer?

Så följdfråga. går det i så fall att få fram korrekt e-ticket number via någon annan sida än sas.se?
 
Ja precis, E-ticket 117XXXXXXXXXX. Skumt att det fungerar på vissa biljetter och andra inte. Blir ju smått orolig. Det kanske är så att dessa bokningar är ombokningar och att sas.se/managemybooking/ inte visar rätt e-ticket nummer?

Så följdfråga. går det i så fall att få fram korrekt e-ticket number via någon annan sida än sas.se?

Det funkar på alla tidigare e-tickets som är ändrade (exch), men på de senaste e-ticketnummer får jag error :(
 
Det funkar på alla tidigare e-tickets som är ändrade (exch), men på de senaste e-ticketnummer får jag error :(
Ok, jag tolkade det som att du inte fick några e-tickets alls att fungera. Då är det ju onekligen något knasigt med just de biljettnumren.

Förresten, du bokar väl alltid i namnet Holmen, inte Holmén (notera apostrofen)?
Så följdfråga. går det i så fall att få fram korrekt e-ticket number via någon annan sida än sas.se?
Jag vet inget säkert sätt, men du kan testa att e-maila biljetten till CheckMyTrip och sedan på in på Passagerarinformation. Eller kanske testa den här japanska webbsidan ("Amadeus e-ITR"), den plockar fram mycket detaljer om bokningen: Är classic.checkmytrip.com stängd? | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 
Ok, jag tolkade det som att du inte fick några e-tickets alls att fungera. Då är det ju onekligen något knasigt med just de biljettnumren.

Förresten, du bokar väl alltid i namnet Holmen, inte Holmén (notera apostrofen)?

Jag vet inget säkert sätt, men du kan testa att e-maila biljetten till CheckMyTrip och sedan på in på Passagerarinformation. Eller kanske testa den här japanska webbsidan ("Amadeus e-ITR"), den plockar fram mycket detaljer om bokningen: Är classic.checkmytrip.com stängd? | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
Tack, ska prova.

Jag bokar alltid utan apostrof. Jag får samma problem på alla ombokade flighter, på den senaste utställda biljetten. På biljettnumren som ej är aktuella längre så visas info på Saudis hemsida.

Det handlar alltså om drygt 10 biljetter totalt, så känns knepigt att det skulle vara fel på all :)
 
Toppen