Senaste nytt

SAS - Generell kompensationstråd

Om jag på grund av försening missar en anslutning och därför blir ombokad till ett annat flygbolag/allians, från premium economy (SAS plus) till economy (KLM), kan jag då yrka på någon kompensation? Förseningen blir bara totalt 2h45m.

Om jag på grund av försening missar en anslutning och därför blir ombokad till ett annat flygbolag/allians, från premium economy (SAS plus) till economy (KLM), kan jag då yrka på någon kompensation? Förseningen blir bara totalt 2h45m.
För nedgradrring ska du kunna få kompensation

Åkte följande
GOT-CPH-ARN-ORD-CUN

ORD-CUN va totalt försenad vid landning i CUN 4 Tim 35 min.
Detta pågrund att det var kallt som satan i Chicago så vattnet till toan frös, dom kallade på en generator som blåser varmluft nära baken på kärran. Men det blev så att hela kabinen fylldes med avgas lukt från generatorn. Vi alla fick lämna flyget och dom nästa 5 timmarna gick åt att vädra ur kärran för att till sist ge upp och byta flygplan till CUN.

Åkte den 18e jan och hade ett 20+ timmars stay i Chicago innan vi åkte den 19e på den drabbade flygningen.

allt var bokat via SAS tallin 4-2-1 Amex betald med eurobonus poäng.
Hela resan var i business class ifall det har någon betydelse.

så nu är frågan kan jag kompenseras för detta ?
Om ja vart ska jag vända mig, jag fyllde i en claim på en hemsida som heter claimcompass.eu som påstår att jag kan få 600 euro per skalle.
kanske borde vänt mig till SAS eller United direkt ?

PS
Under anledningar gav jag tekniskt problem, för att om jag anger väder så får man inget tydligen.
Det är ju en definitions fråga, tekniska problemet uppkom pga Iskallt väder.

Tacksam för hjälp.

Åkte följande
GOT-CPH-ARN-ORD-CUN

ORD-CUN va totalt försenad vid landning i CUN 4 Tim 35 min.
Detta pågrund att det var kallt som satan i Chicago så vattnet till toan frös, dom kallade på en generator som blåser varmluft nära baken på kärran. Men det blev så att hela kabinen fylldes med avgas lukt från generatorn. Vi alla fick lämna flyget och dom nästa 5 timmarna gick åt att vädra ur kärran för att till sist ge upp och byta flygplan till CUN.

Åkte den 18e jan och hade ett 20+ timmars stay i Chicago innan vi åkte den 19e på den drabbade flygningen.

allt var bokat via SAS tallin 4-2-1 Amex betald med eurobonus poäng.
Hela resan var i business class ifall det har någon betydelse.

så nu är frågan kan jag kompenseras för detta ?
Om ja vart ska jag vända mig, jag fyllde i en claim på en hemsida som heter claimcompass.eu som påstår att jag kan få 600 euro per skalle.
kanske borde vänt mig till SAS eller United direkt ?

PS
Under anledningar gav jag tekniskt problem, för att om jag anger väder så får man inget tydligen.
Det är ju en definitions fråga, tekniska problemet uppkom pga Iskallt väder.

Tacksam för hjälp.
EU261/2004 gäller inte på en flygning ORD-CUN av United så inga 600€. (Skulle inte lita på claimkompassen)
SAS har inget med detta att göra,

Eventuella anspråk gör du direkt till United!
Ingen aning vad du kan förvänta dig, Förvänta dig ingenting är mitt tips och njut av CUN :)

EU261/2004 gäller inte på en flygning ORD-CUN av United så inga 600€. (Skulle inte lita på claimkompassen)
SAS har inget med detta att göra,

Eventuella anspråk gör du direkt till United!
Ingen aning vad du kan förvänta dig, Förvänta dig ingenting är mitt tips och njut av CUN :)
Nja, det har ju kommit något utlåtande, om det var ARN eller tingsrätt minns jag inte, där hela resan ska räknas, även om senare segment opereras av annat bolag. Det är ju SAS som biljetterat hela vägen till Cancun. Någon som är bättre än jag på att söka i EU 261-tråden kan säkert hitta inläggen om detta.

Nja, det har ju kommit något utlåtande, om det var ARN eller tingsrätt minns jag inte, där hela resan ska räknas, även om senare segment opereras av annat bolag. Det är ju SAS som biljetterat hela vägen till Cancun. Någon som är bättre än jag på att söka i EU 261-tråden kan säkert hitta inläggen om detta.

Det var codeshare.

detta är en bonusresa och således ingen codeshare dessvärre!

Kanske värt ett försök hos SAS först å främst, vart vänder man sig ?
Sen kan man ju låta detta online bolag försöka dom har inte betalt för någonting om dom
Inte får nått, får dom igenom det så ska dom ha 20ish procent.

ps
SAS kärran från arn till ord en 330 hade igen Wi-Fi heller, enligt besättningen så var flygplanet helt nytt ( bullshit ) och dom väntade på någon ny sorts uppgraderad Wi-Fi som ska installeras i alla flygplan på SAS .

Kanske värt ett försök hos SAS först å främst, vart vänder man sig ?
Sen kan man ju låta detta online bolag försöka dom har inte betalt för någonting om dom
Inte får nått, får dom igenom det så ska dom ha 20ish procent.

ps
SAS kärran från arn till ord en 330 hade igen Wi-Fi heller, enligt besättningen så var flygplanet helt nytt ( bullshit ) och dom väntade på någon ny sorts uppgraderad Wi-Fi som ska installeras i alla flygplan på SAS .

Varför är det bullshit att en ny A330 inte har Wi-Fi?

Ja, Viasat ska installera wifi på deras nya A330. Eftersom de inte har något annan widebodykärra med den infrastrukturen så kan jag tänka mig att det tar ett tag. Inga konstigheter.

Toppen