Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

Varför blev han frivilligt ombokad, i det läget försvinner väl möjligheten till 261/2004 när man frivilligt väljer något annat alternativ? De borde väl dock ha kunnat få ersättning på plats för den frivilliga ombokningen?

LN-RKM hade fått teknik i Oslo, så planet som kom som SK909 skickades som SK908 istället.

SK907 var inställd. SAS saknade alltså ett plan i EWR för att flyga tre avgångar till Skandinavien.

Inte de mest rutinerade resenärerna så jag gissar på okunskap och otålighet att komma hem. Kan vara så att detta var vad de blev erbjudna och accepterade.

Om man förutsäger att SAS bokat om dem till en annan flygplats och man ankommer 3,5h sent- finns det fortfarande ett case?

Om SAS bokat om dem utan att fråga hade det ju definitivt funnits ett fall. Men om de själva gått med på ombokningen är ju situationen en annan. Varför fick de inte ombokning EWR-ARN-CPH? Var det deras eget val att välja MMX istället?

LN-RKM hade fått teknik i Oslo, så planet som kom som SK909 skickades som SK908 istället.

SK907 var inställd. SAS saknade alltså ett plan i EWR för att flyga tre avgångar till Skandinavien.

Om SAS bokat om dem utan att fråga hade det ju definitivt funnits ett fall. Men om de själva gått med på ombokningen är ju situationen en annan. Varför fick de inte ombokning EWR-ARN-CPH? Var det deras eget val att välja MMX istället?

Ja, jag tror de blev ombokade långt senare till CPH men själva frågade om de kunde få bli ombokade till MMX istället då det inte spelade dom någon roll vilken av flygplatserna de åkte till. Trist misstag om det är så att det spolar deras chanser till ersättning.

Ja, jag tror de blev ombokade långt senare till CPH men själva frågade om de kunde få bli ombokade till MMX istället då det inte spelade dom någon roll vilken av flygplatserna de åkte till. Trist misstag om det är så att det spolar deras chanser till ersättning.

Bra fråga, eftersom de då faktiskt blev ombokade men själva gick med på att minska förseningen. Kanske blir en tolkningsfråga?

Jag åkte med ryanair för en månad sen och flyplanet blev försenat över 4 timmar! Vi fick åka buss till en annan flygplats! Det berodde på väderförhållandet! Är väl ingen ide söka ersättning på flyghjälp.se mm??

Teckna ingen speciell reseflrsäkring kan tilläggas

Hej! Vänder mig till samlade expertisen. Förra månaden skulle jag flugit Seattle-Vancouver-Tyskland-Göteborg. (Första sträckan med Air Canada de två andra Lufthansa)

Plan från Seattle till Vancouver blev försenat så missade planet till Frankfurt.
Erbjuden ombokning av air canada via Toronto dagen efter (LH flög ej dagen efter).
Slutade med att jag blev ombokad till London med Air Canada och fick sedan ta mig därifrån själv till Göteborg. ( de vägrade boka in mig på SAS flight via Köpenhamn)

Slutsumman blev att jag kom hem ca 12h senare.

Oddsen för att få ut något via EU261 från air canada? Värt att ens försöka?

Hej! Vänder mig till samlade expertisen. Förra månaden skulle jag flugit Seattle-Vancouver-Tyskland-Göteborg. (Första sträckan med Air Canada de två andra Lufthansa)

Plan från Seattle till Vancouver blev försenat så missade planet till Frankfurt.
Erbjuden ombokning av air canada via Toronto dagen efter (LH flög ej dagen efter).
Slutade med att jag blev ombokad till London med Air Canada och fick sedan ta mig därifrån själv till Göteborg. ( de vägrade boka in mig på SAS flight via Köpenhamn)

Slutsumman blev att jag kom hem ca 12h senare.

Oddsen för att få ut något via EU261 från air canada? Värt att ens försöka?

Vad var anledningen till att de inte kunde boka om dig hela vägen?

Toppen