Ja, nu har jag fått uppleva i praktiken hur det funkar när en connection går åt h-lvete med en USDM-award-biljett. Jag hade endast 45min bytestid i MUC och även om deras MCT är 30min visste jag att det skulle bli på håret. När flyget från GOT var 1h försenad var det så klart kört... Jag var rätt oroad för hur ombokningar osv. skulle skötas när det "bara" var en award-biljett, trots allt har jag ju endast betalat ca 8kkr för den ;-) Men faktum är att jag är
imponerad över hur allt sköttes. Direkt när jag kom av planet i MUC så stod det en ANA-representant som beklagade att jag missat deras flyg och eskorterade mig till Lufthansas service desk. Där fick jag snabb och vänlig hjälp och de försökte få på mig på en routing via Shanghai samma kväll (skulle till Peking) men tyvärr var deras First slutsåld där. Så jag accepterade en övernattning på flygplatshotellet (väldigt fräscht för övrigt) och de satte mig på ett morgonplan till ZRH och därifrån vidare till PEK med LX F

Men i princip kunde jag välja och vraka mellan LH och LX F under nästkommande dag med diverse olika routings.
Så nu vet vi hur man får tag på LX/LH F med USDM --> skaffa en skräpig connection i en hubb i Tyskland
Efter ombokningen så fick de fram mitt bagage på två röda. Hotellet ligger i princip i flygplatsen och jag var incheckad och framme i rummet på bara några minuter. Idag började jag i FCL i MUC och blev därifrån körd med Mercedes AMG limo till Swiss-planet på plattan

Det kallar jag first class service! När jag anlände i ZRH så blev jag eskorterad till loungen och även härifrån ska jag få limo-skjuts.
Ibland kan det gå bra med missad flight m.a.o.!