Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Men det verkar ju helkorkat... Då köper man väl poäng åt varandra i familjen för 500 $ å får 50 000+50 000 istället för att köpa 50 000+50 000 för 1 750 $ eller har jag tolkat detta fel!!??

Just detta har diskuterats i tråden. Share är riktigt grymt jämför med att bara köpa och då är ändå köp alternativet ganska grymt från början.

Har någon gjort en bra uträkning på Share vs Buy? Jag har möjlighet till bägge just nu i olika familjekonton.

EDIT: Sorry, såg precis att det finns tydligt i tråden.

Jag har bokat en award GOT-MUC-NRT och har bara 45min connection i München. USDM-agenten sa att detta var OK iom att MUC's officiella MCT är 30min och att det är en riktigt effektiv flygplats... Men, vad händer om planet från GOT blir försenat och jag ändå missar planet till NRT? Jag flyger LH C till MUC och sedan NH F till NRT. Kommer LH då ta ansvar och boka in mig på en LH F till NRT eller är det USDM som ska hantera det? Jag tycker det känns lite oklart vem som tar ansvar för vad.

Det brukar vara den som flyger in som tar hand om. I ditt fall är det Lufthansa som skall ta hand om dig ifall din flight från Göteborg blir försenad.

Jag har bokat en award GOT-MUC-NRT och har bara 45min connection i München. USDM-agenten sa att detta var OK iom att MUC's officiella MCT är 30min och att det är en riktigt effektiv flygplats... Men, vad händer om planet från GOT blir försenat och jag ändå missar planet till NRT? Jag flyger LH C till MUC och sedan NH F till NRT. Kommer LH då ta ansvar och boka in mig på en LH F till NRT eller är det USDM som ska hantera det? Jag tycker det känns lite oklart vem som tar ansvar för vad.

Lite OT kanske, men får man fråga vad du betalade för allt i poäng? Har för mig någon här inne sa att man fick 10k i rabatt om shorthaulsen var i C, dvs 90k istället för 100k som det egentligen ska vara. Men det kanske bara var tur med agenten :)

Så det ÄR alltså möjligt att boka NH First med USDM? Jag började tro att det var lite kinkigt där... I så fall var det goda nyheter.
Men jag antar att det måste göras ganska nära inpå avresan då?

Så det ÄR alltså möjligt att boka NH First med USDM? Jag började tro att det var lite kinkigt där... I så fall var det goda nyheter.
Men jag antar att det måste göras ganska nära inpå avresan då?

Bokade en NH F hem från Tokyo i januari med USDM. Har inte upplevt att det ska vara svårare att använda USDM än EB för att boka NH F

Bokade en NH F hem från Tokyo i januari med USDM. Har inte upplevt att det ska vara svårare att använda USDM än EB för att boka NH F

Tack för svar! Det låter ju bra. Då ska jag absolut satsa på att hitta en NH-flight när nästa långresa österut ska bokas.

EDIT: Jag blev lite konfunderad när jag försökte boka HND-FRA i C med NH's Dreamliner i våras.
USDM hade inga platser men det hade EuroBonus. Platstillgång syntes på AwardTravelr och ANA.
Men det är ju inga 100%-iga sanningar när det kommer till vem man bokar hos...

Last edited:
Tack för svar! Det låter ju bra. Då ska jag absolut satsa på att hitta en NH-flight när nästa långresa österut ska bokas.

EDIT: Jag blev lite konfunderad när jag försökte boka HND-FRA i C med NH's Dreamliner i våras.
USDM hade inga platser men det hade EuroBonus. Platstillgång syntes på AwardTravelr och ANA.
Men det är ju inga 100%-iga sanningar när det kommer till vem man bokar hos...

Jo med USDM vet man aldrig vad man får. Där kan allt fungera ena gången och inget andra gången, allt bygger på vem man talar med.

Toppen