Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Hur bra value for money är det att uppgradera med USDM? Men det kräver som jag förstår att man har rätt hög bokningsklass, eller? Har en flight med TK under jul i bokningsklass T men där är det väl kört antar jag.

Ja, det är kört.
Det är dålig valuta för pengarna i stort sätt. Vanlig bonusresa kan du flyga t ex Europe-Far East t/r i Business class för 80.000 US miles. Det är mycket bra valuta måste jag säga!

Tips från Ben.

Ett annat alternativ är att skaffa ett konto till, vänta 12 dagar tills det är helt aktiverat. Efter detta kan du föra över 25.000 miles till det nya kontot så detta blir 50.000 miles på det nya kontot, sedan när alla miles kommit in för du över samtliga 50.000 miles till sitt orginal konto och får då in 100.000 miles där.
På detta sättet har man fått 75.000 miles för $866.25.

Det hela bygger dock på att bonus milesen kommer in på kontot direkt.

Och om det, mot förmodan skulle ske snart, så är det inte nödvändigtvis dåligt för oss som har USDM miles. Att få tillgång till BAs flighter vore faktiskt inte alls dumt.. ;)
FYI, AAdvantage debiterar bränsletillägg på BA flight även på bonusresor.
Det är nog bättre att använda AA miles till Cathay Pacific, Etihad, Jet Airways etc.

Jag hade 20,000 miles på mitt konto. Delade dessa miles till min flickvän så hon fick 40,000 miles. Det kostade 245 USD.

Direkt efter så delade min flickvän dessa 40,000 miles till mig så jag fick 80,000 miles. Det kostade 460 USD

På fem minuter hade mina 20,000 miles blivit 80,000 miles och den totala kostnaden för det var 705 USD.

Är "share" ett riktat erbjudande?
Jaghar iofs bara 50 miles så jag kan tänka mig att det är därför jag endast fick erbjudande om buy/gift eller får alla share?
Verkar ju som ekonomin i share är bättre än köp eller missar jag något här?

Är "share" ett riktat erbjudande?
Jaghar iofs bara 50 miles så jag kan tänka mig att det är därför jag endast fick erbjudande om buy/gift eller får alla share?
Verkar ju som ekonomin i share är bättre än köp eller missar jag något här?

Ja har man lite miles liggande så är det ett bra sätt att öka på - kom dock ihåg att gränsen är att man kan dela max 50,000 miles per konto.

Mina 20,000 miles som jag hade från början köpte jag i 50+50 promo, dvs jag betalade 1881.25 USD för 100,000 miles. 20% av det är 376.25 USD. Så totalt har jag betalat (376.25+705) 1081.25 USD för 80,000 miles, vilket är mycket bra.

80,000 miles är C(I) från Kina till Europa (vilket är min vanligaste flygsträcka).

Toppen