Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Kan också gnälla över att jag anmälde en trasig business-stol till SAS kundtjänst (först via diamond-mailen men fick då svar att jag behövde fylla i formuläret på sas.se) och inte fått någon återkoppling på drygt 4v. Tycker att de brukar vara snabba.

Tror jag nämnde detta i någon annan tråd men på mina två senaste resor i SAS business såg båda toaletterna ut så här redan vid boarding (verkar vara ingrott eller något "felaktigt" rengöringsmedel som använts), usch:

Visa bifogad bild 94961
(denna bild är alltså tagen vid boarding, och båda toaletterna såg likadana ut)

Aldrig sett något liknande. Inte direkt en "premiumvibb". Har ni andra varit med om samma sak?

Gör mitt bästa för att undvika SAS business men om 6-7 veckor bär det av igen till USA, får se hur toaletterna ser ut då :)

Var det en av de nya 330E eller en av de gamla renoverade kärrorna?

Ska flyga semesterns sjätte ben, ARN-LLA, om en halvtimme. Kan tyvärr konstatera att alla sex ben (LLA-ARN-OSL-BCN-OSL-ARN-LLA)nu har varit försenade. Inte mycket, 30, 40, 45, 50 min, men nog för att man ska bli irriterad. Synd SAS.

Blir så irriterad på att SAS aldrig lyckas med prio bagage! Flyget till ALC var halvfullt och likt förbaskat kom våra väskor sist av alla! Hem till CPH full maskin och då glömmer man en container med bagage! Givet den med prio bagaget. Hur är det möjligt att det varenda gång är så!?

Blir så irriterad på att SAS aldrig lyckas med prio bagage! Flyget till ALC var halvfullt och likt förbaskat kom våra väskor sist av alla! Hem till CPH full maskin och då glömmer man en container med bagage! Givet den med prio bagaget. Hur är det möjligt att det varenda gång är så!?

Man glömmer ingenting. Man gör ett aktivt val att lämna den av någon anledning. Oklart varför dock såklart.

Men ja, priobagage funkar aldrig. Och nu har man ju gett upp hela tanken och menar mer att aldrig lovat att priobagaget ska komma först, utan att det har prioritet i hanteringen bakom kulisserna bara. Typ om det är kort anslutning ska det bagaget prioriteras.

Flög med SK721 från HEL till ARN nu i helgen. På väg att boarda planet ser jag min incheckade väska på en av bagagevagnarna. Döm av min förvåning när personalen inte lastar ombord väskan. Ingen aning om varför men gissar att det inte fanns tillräckligt med plats ombord på den AT72-600 som skulle ta oss till Stockholm. SAS meddelar att väskan ska komma dagen efter mellan 14:30 och 18:30. Väntar och väntar men först strax efter 19 dyker väskan upp. Inte bra SAS :(

Kan också gnälla över att jag anmälde en trasig business-stol till SAS kundtjänst (först via diamond-mailen men fick då svar att jag behövde fylla i formuläret på sas.se) och inte fått någon återkoppling på drygt 4v. Tycker att de brukar vara snabba.

Verkar som en rejäl backlog, inväntar svar på ett ärende som startade för 6 veckor sedan. Är EBD.

Man glömmer ingenting. Man gör ett aktivt val att lämna den av någon anledning. Oklart varför dock såklart.

Men ja, priobagage funkar aldrig. Och nu har man ju gett upp hela tanken och menar mer att aldrig lovat att priobagaget ska komma först, utan att det har prioritet i hanteringen bakom kulisserna bara. Typ om det är kort anslutning ska det bagaget prioriteras.
Vad är det för snack?

Att glömma något oavsett vad är mänskligt.
Bagage lastas av människor...

Oavsett rutiner och checklistor kommer saker glömmas så länge det är människor som gör det!

Vad är det för snack?

Att glömma något oavsett vad är mänskligt.
Bagage lastas av människor...

Oavsett rutiner och checklistor kommer saker glömmas så länge det är människor som gör det!

När det gäller lastning av flygplan med containrar glömmer man inget. Om detta görs blir det fel vikt och balans. Varje container registreras också vid lastning, vilket gör att de inte heller glöms. Detta är viktigt då det handlar om vikt och balans för planet.

Ofta handlar det om något som är trasigt, fel eller fellastat i containern. Man har gjort ett aktivt val att inte lasta den.

När det däremot gäller lastutrymmen där väskor lastas direkt utan container, så gäller ju annat. Då kan absolut en väska glömmas att lastas - dock syns detta på både kabinpersonalens iPads, gatens system och lastarnas enheter.

Toppen