Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Tror jag nämnde detta i någon annan tråd men på mina två senaste resor i SAS business såg båda toaletterna ut så här redan vid boarding (verkar vara ingrott eller något "felaktigt" rengöringsmedel som använts), usch:

Visa bifogad bild 94961
(denna bild är alltså tagen vid boarding, och båda toaletterna såg likadana ut)

Aldrig sett något liknande. Inte direkt en "premiumvibb". Har ni andra varit med om samma sak?

Gör mitt bästa för att undvika SAS business men om 6-7 veckor bär det av igen till USA, får se hur toaletterna ser ut då :)
Jag e jag men jag brukar fälla ned ringen innan jag sätter mig så för mig är fläckar inga bekymmer.

Flög med SK721 från HEL till ARN nu i helgen. ... Döm av min förvåning när personalen inte lastar ombord väskan. Ingen aning om varför men gissar att det inte fanns tillräckligt med plats ombord på den AT72-600 som skulle ta oss till Stockholm.

Att glömma något oavsett vad är mänskligt.
Bagage lastas av människor...

När det gäller lastning av flygplan med containrar glömmer man inget. Om detta görs blir det fel vikt och balans. Varje container registreras också vid lastning, vilket gör att de inte heller glöms. Detta är viktigt då det handlar om vikt och balans för planet.

Ofta handlar det om något som är trasigt, fel eller fellastat i containern. Man har gjort ett aktivt val att inte lasta den.

När det däremot gäller lastutrymmen där väskor lastas direkt utan container, så gäller ju annat. Då kan absolut en väska glömmas att lastas - dock syns detta på både kabinpersonalens iPads, gatens system och lastarnas enheter.

Missade att det var en container och inte en vagn,
Du har rätt! #pudla

Fast i det här fallet, som diskuteras, tror jag inte att det var en container eftersom @Samosaguas såg sin egen väska och noterade att den inte lastades. Sen kan inte jag bagagehantering i detalj men jag har i alla fall inte sett någon ATR 42/72 maskin, en sådan som @Samosaguas flög, som lastar de incheckade väskorna via container men det kanske bara är jag som inte har varit tillräckligt uppmärksam?

Fast i det här fallet, som diskuteras, tror jag inte att det var en container eftersom @Samosaguas såg sin egen väska och noterade att den inte lastades. Sen kan inte jag bagagehantering i detalj men jag har i alla fall inte sett någon ATR 42/72 maskin, en sådan som @Samosaguas flög, som lastar de incheckade väskorna via container men det kanske bara är jag som inte har varit tillräckligt uppmärksam?
Containersnacket gällde förvisso @LPC123 och dennes resa. ;)

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra! | Sida 399 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag _TROR_ att det även kan lastas löst i en A321

Nu vet jag inte om de har en annan konfiguration på A321 men det kan lastas löst på SAS A320ceo och neo.

Flög med SK721 från HEL till ARN nu i helgen. På väg att boarda planet ser jag min incheckade väska på en av bagagevagnarna. Döm av min förvåning när personalen inte lastar ombord väskan. Ingen aning om varför men gissar att det inte fanns tillräckligt med plats ombord på den AT72-600 som skulle ta oss till Stockholm. SAS meddelar att väskan ska komma dagen efter mellan 14:30 och 18:30. Väntar och väntar men först strax efter 19 dyker väskan upp. Inte bra SAS :(

Troligtvis fullt, surt men det händer. Enda anledningen jag kan tänka mig annars är att din väska av någon konstig anledning blivit standby, känns dock långsökt.

Toppen