Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Nä, sorry det blev fel. Jag anklagar inte SK IT. Ville bara inte skriva 'skit' i forumet men det är kanske okej ;). Jag förstår att de automatiskt bokar om en till nästa lediga flyg men samtidigt står det att man ska kontakta dem om man inte accepterar ombokningen så kan man titta på andra förslag, vilket nu inte var möjligt hos Tallin.... i allafall inte i andra bokningsklasser... även om det jag betalade i poäng även täcker poängkostnad för andra bokningsklasser.
Ja, vi kan väl konstatera att sådana är reglerna hos Tallinn. Att kommer du med ombokningsförslag i en högre kabinklass så kostar det ombokningsavgift då du redan har en plats i samma kabinklass som du bokade från början oavsett om ombokningen var påtvingad eller inte.
 
SAS har slimmat sommarschemat till 3 avgångar till Cph före lunch. Imorse levererade de en riktigt miserabel kommunikationsnivå som bonus.

När vi klivit ombord på det ordentligt fullsatta planet (68 pers på 12 plusrader!) blev vi sittande på marken utan AC med ett utrop om att det förmodligen inte skulle bli en lång försening. Efter en timme i tystnad beslutades att flygplanet skulle tas ur drift pga. tekniska problem och vi fick äntligen kliva ut till syresatt miljö.

Därefter fick vi snällt stå och trängas runt disken i väntan på besked om de skulle lyckas fixa ett ersättningsplan. Efter ytterligare någon kvart meddelade de att det nya planet var mindre och att våra biljetter kunde ha ändrats. Ingen information om riktigt när vi förväntades komma iväg eller om alla skulle komma med. Däremot klar information om att de löst ett direktplan till Italien för de som missat sin anslutning, vilket verkade glädja typ två personer totalt.

Drygt två timmar efter utsatt tid lyfte vi äntligen. Det enda positiva var väl att det var 15 minuter tidigare än det Norwegianflyg några av oss panikbokade och avbokade i sista sekund som ett alternativ i brist på tydliga besked.

Sånt händer, men kan tycka att det vore lämpligt att erbjuda åtminstone en flaska vatten medan vi väntade på återkoppling om vi alls skulle komma iväg innan eftermiddagsflyget. Eller åtminstone något mer handfast än "vi får se, vänta här".
 
[...]blev vi sittande på marken utan AC med ett utrop om att det förmodligen inte skulle bli en lång försening. Efter en timme i tystnad beslutades att flygplanet skulle tas ur drift pga. tekniska problem och vi fick äntligen kliva ut till syresatt miljö.[...]
Drygt två timmar efter utsatt tid lyfte vi äntligen. [...]

Sånt händer, men kan tycka att det vore lämpligt att erbjuda åtminstone en flaska vatten medan vi väntade på återkoppling om vi alls skulle komma iväg innan eftermiddagsflyget. Eller åtminstone något mer handfast än "vi får se, vänta här".
Gränsen för AC, snacks, vatten vid tarmac delay är i EU en timme. Så de följde regelverket genom att inte ge det, då ni fick kliva av planet. Goodwill existerar knappast idag så förvänta dig inget mer än lagkraven.
 
Det här med att på loginsidan så har de två fälten för användarnamn och lösenord samma namn (name="LastName") det räcker ju med autocomplete="off" för att signalera att de helst ser att man inte använder en lösenordhanterare som autofyller uppgifter.
 
Det här med att på loginsidan så har de två fälten för användarnamn och lösenord samma namn (name="LastName") det räcker ju med autocomplete="off" för att signalera att de helst ser att man inte använder en lösenordhanterare som autofyller uppgifter.

Vad är mest troligt? Att det ligger en tanke bakom, eller att man missat med copy/paste?
 
Toppen