Senaste nytt

Eventuell om-/av-bokningsavgift eller försäkring på Eurobonus-award resor

Endret akkurat en reise for 4 pax fra SK I-klasse til LH O-klasse (det er over 10 dager til avreise). Setene hos SK er (foreløpig) ikke gjort tilgjengelig igjen som bonusseter for bestilling. Ikke en gang ett eneste sete.

Noen som fortsatt mener gebyrer er den mest effektive og treffsikre måten å sikre at flere bonusseter er tilgjengelig for bestilling...?

Om det hade varit en gebyr på 50% av dina poäng du lagt på SK-I för att boka om till LH-F så kanske LH-platserna hade varit kvar nu :)

Jag tror dock SAS bara vill få in mer pengar så det kommer bli några hundralappar extra till dem men noll effekt på tillgängligheten av bonusplatser.

Da hadde jeg byttet bonusprogram, muligens til M&M og booket 200 dager i forveien som SEN ;)


Absolutt! Helt enig.

M&M tar 50 EUR per person vid varje ombokning och avbokning... just sayin’....

Det är ingen som har funderat på vad kostnaden är varje gång någon lyfter på luren och ringer Tallinn? Nu har inte jag hållit på med call center verksamhet på 15 år, men "fully loaded cost" som sträcker sig till 25-50kr per minut är nog inte ovanligt. När alla skall ringa 3-6 gånger per bokning för att ändra blir det rätt kostsamt.
 
Det är ingen som har funderat på vad kostnaden är varje gång någon lyfter på luren och ringer Tallinn?
Kostnaden er åpenbart ikke større enn at SAS bevisst har valgt å ikke få en heldigital og funksjonell løsning for bestilling / endring / avbestilling av bonusreiser.

Dessuten belastes det både servicegebyr og / eller endringsgebyr når man ringer Tallinn. Du mener det trengs et tredje gebyr på toppen?
 
Kostnaden er åpenbart ikke større enn at SAS bevisst har valgt å ikke få en heldigital og funksjonell løsning for bestilling / endring / avbestilling av bonusreiser.

Dessuten belastes det både servicegebyr og / eller endringsgebyr når man ringer Tallinn. Du mener det trengs et tredje gebyr på toppen?

Och IT system är hus om bekant gratis att köpa, bygga, underhålla och köra. I synnerhet om de kommer från en underleverantör.

Om en avgift får personer med hög ändringsfrekvens vars avbokade platser inte faller tillbaka i inventoryt att sluta att ändra så mycket så låter det utmärkt ;)
 
Vad det handlar om är:

1. SAS behöver pengar, massor av pengar, kontanter snabbt.

2. SAS släpper nästan inga biljetter på de populära rutterna i eftertraktade klasser.

3. SAS försöker ge skenet av att ovanstående beror på att det de egentligen släpper
en massa biljetter men att de bokas upp av lömska typer.

4. Om nr.3 hade varit sant hade de som första steg infört begränsningar
för hur mycket som går att boka med Fly Premium.

5. På goda grunder antar SAS att deras kunder litar på auktoriteter, och SAS är
ju nästan samma som mamma staten.


Ledmotivet till filmen blåsningen...
 
Vad det handlar om är:

1. SAS behöver pengar, massor av pengar, kontanter snabbt.

2. SAS släpper nästan inga biljetter på de populära rutterna i eftertraktade klasser.

3. SAS försöker ge skenet av att ovanstående beror på att det de egentligen släpper
en massa biljetter men att de bokas upp av lömska typer.

4. Om nr.3 hade varit sant hade de som första steg infört begränsningar
för hur mycket som går att boka med Fly Premium.

5. På goda grunder antar SAS att deras kunder litar på auktoriteter, och SAS är
ju nästan samma som mamma staten.


Ledmotivet till filmen blåsningen...

Och om 3 hade varit sant så hade dessa biljetter förr eller senare trillat tillbaka till lediga platser vilket inte verkar ske i någon större utsträckning. Möjligen skulle man kunna tro att SAS här skjuter sig i foten eftersom dessa skumt uppbokade platser som sedan avbokas i sällan skådad mängd inte dyker upp igen borde tyda på att flighterna är så infernaliskt fullbokade så att ingen plats till Eurobonus-platser finns kvar längre... Hade det varit så tror jag nog att SAS hade pratat väldigt tyst om fenomenet!
 
Toppen