Senaste nytt

SAS Airbus 321LR - samlingstråd

Jag vågar påstå att typ halva BC skulle köpa mystery trip där enda garantin är att man landar i en stad i USA, men kostar bara hälften mot en vanlig biljett :D Varsegod SAS, gratis affärsidé!

Garantera stad i USA? Ge mig poängintjäning enligt gamla tabellen så är jag villig att acceptera godtycklig longhauldestination (dit jag får åka med nuvarande uppsättning visum osv).

Angående nya linjer så är både Tokyo och Seoul lågoddsare men jag skulle slänga in en ev till på vinterhalvåret och det är Manila.
Slingan skulle kunna gå så här:
CPH-HKG-MNL-HKG-CPH då maskinen står väldigt många timmar nu i HKG(dock tror jag inte på en direktlinje dit från Skandinavien).
Skulle man inte, av tidsmässiga skäl, behöva ha en massa lokalanställd personal då, typ upprätta en bas i Manilla eller Hong Kong?

Skulle man inte, av tidsmässiga skäl, behöva ha en massa lokalanställd personal då, typ upprätta en bas i Manilla eller Hong Kong?
Jag tänker mig liknande upplägg som när de körde CPH-BKK-SIN-BKK-CPH.

Edit: När de körde detta upplägg fanns det inte lokala flygande i BKK eller i SIN.
Upplägget nu skulle vara att man fölänger slingan för FD/CC med 1-2dagar med produktion till Manila på deras 3:e eller 4:e dag.
Edit2: Jag titta på min Cathay bokning nu i maj HKG-MNL-HKG och där vänder deras maskin(A350-1000) 6tim och 10min.

Last edited:
  • Gilla
Reactions: pep
Det var väl även tal om t.ex. Mexico (främst turistdestinationer, inte CDMX) i någon slags pseudo-charterlinje eller hur de nu la upp det...

Har någon hört någon om vilken kabinlayout som är aktuell? 1-klass, 2-klass, 3-klass?

Toppen