Senaste nytt

SAS Airbus 321LR - samlingstråd

Det arbetas ju också med Tokyo från Stockholm. Men Seoul och Tokyo är väl de mest troliga, alternativt leisure-destination på vintern. Mauritius?
Jag TROR, med betoning på tror att Tokyo planeras för helår när A350 börjar levereras... Mauritius? Ja e skeptisk... :)

Jag TROR, med betoning på tror att Tokyo planeras för helår när A350 börjar levereras... Mauritius? Ja e skeptisk... :)

Det var mer en egen förhoppning ifall de behåller A340. RG har ju flaggat för att eventuellt behålla dem för leisuretrafik på vintern.
Tokyo skulle ju isåfall öppna i samband med OS

Jag gillar verkligen att SAS tar in dessa A321LR som ger större flexibilitet i deras långlinjeutbud.
Vid samma tidsperiod som dessa skall levereras till SAS så får också de också in nya A350.
Det skulle vara intressant och höra hur SAS resonerar om deras kvarvarande A340.

Angående nya linjer så är både Tokyo och Seoul lågoddsare men jag skulle slänga in en ev till på vinterhalvåret och det är Manila.
Slingan skulle kunna gå så här:
CPH-HKG-MNL-HKG-CPH då maskinen står väldigt många timmar nu i HKG(dock tror jag inte på en direktlinje dit från Skandinavien).

Jag gillar verkligen att SAS tar in dessa A321LR som ger större flexibilitet i deras långlinjeutbud.
Vid samma tidsperiod som dessa skall levereras till SAS så får också de också in nya A350.
Det skulle vara intressant och höra hur SAS resonerar om deras kvarvarande A340.

Angående nya linjer så är både Tokyo och Seoul lågoddsare men jag skulle slänga in en ev till på vinterhalvåret och det är Manila.
Slingan skulle kunna gå så här:
CPH-HKG-MNL-HKG-CPH då maskinen står väldigt många timmar nu i HKG(dock tror jag inte på en direktlinje dit från Skandinavien).
Det hade varit strålande.

Om A321LR sätts in i lågsäsong på IAD och BOS, och det frigörs widebodies, så kanske de används till att täppa till luckor på de befintliga destinationer som inte körs 7 dagar i veckan, HKG/MIA/LAX?

Det vore ju annars lite spännande.
"Vi flyger er till delstaten Washington. Exakt vilken stad/flygplats det blir kan vi dock inte garantera, utan det kan variera från avgång till avgång."
Jag vågar påstå att typ halva BC skulle köpa mystery trip där enda garantin är att man landar i en stad i USA (Boston, DC, NYC, LA, Miami etc), men kostar bara hälften mot en vanlig biljett :D Varsegod SAS, gratis affärsidé!

Toppen