Senaste nytt

SAS Airbus 321LR - samlingstråd

Plus

Medlem
+1 på Bloomberg. Jag litar inte på Di’s översättning.
Samma här.
Jag tror att Rikard nämnde några tänkbara destinationer. Att det skulle bli dessa utan att man själva gör kring det har jag svårt att se.
Sas vill ju inte tappa möjligheten till pr.
 

Hafermann

Medlem
Washington har haft bra beläggning i widebody varje gång jag flugit dit, så är nyfiken på varför man satsar på mindre plan här. Boston väntat och Toronto gillar jag!
 

Agö

Medlem
Washington har haft bra beläggning i widebody varje gång jag flugit dit, så är nyfiken på varför man satsar på mindre plan här. Boston väntat och Toronto gillar jag!
Washington har (åtminstone tidigare haft) svag beläggning, särskilt under lågsäsong med 50 % kabinbeläggning under t.ex. januari-februari. Siffrorna är en aning gamla men säkert alltjämt representativa.

SAS beläggningsgrad USA-långlinjer från/till Köpenhamn/Stockholm/Oslo | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

NyfikenGrau

Medlem
Om flera av dessa plan (Boston och kanske nu även Washington) ska användas till avlastning i lågsäsong är det ju i sig inget spännande, men indirekt öppnar det ju upp för nya (turist?)destinationer vintertid med de större planen som iom detta frigörs. Vilket låter mer spännande om man är sugen på nya destinationer :)
 

NotRyan

Medlem
Det känns som att den där artikeln bara är samma som Rickard bl.a sagt på årsstämman, att han nämnt exempel på destinationer. Sedan är det ju ingen hemlighet att Washington går sämre på vintern vilket gör det naturligt att sätta in 321LR då, även året-runt till Boston med 321LR på vintern skulle heller inte vara någon sensation. Detta har jag med många andra sagt flera gånger. Det som är intressant är var den frigjorda maskinen från CPH-IAD i så fall sätts in i vinterprogrammet. Seoul är ingen direkt högoddsare. Sedan har vi den "eviga frågan" med EWR från GOT/AAR/BGO/Byhåla....
 

NyfikenGrau

Medlem
Det som är intressant är var den frigjorda maskinen från CPH-IAD i så fall sätts in i vinterprogrammet. Seoul är ingen direkt högoddsare.

Har Seoul någon större säsongsvariation i beläggning från jämförbara europeiska flyplatser? Jag har alltid uppfattat det som en ren affärsdestination med i princip obefintlig turism.
 

Plus

Medlem
Det känns som att den där artikeln bara är samma som Rickard bl.a sagt på årsstämman, att han nämnt exempel på destinationer. Sedan är det ju ingen hemlighet att Washington går sämre på vintern vilket gör det naturligt att sätta in 321LR då, även året-runt till Boston med 321LR på vintern skulle heller inte vara någon sensation. Detta har jag med många andra sagt flera gånger. Det som är intressant är var den frigjorda maskinen från CPH-IAD i så fall sätts in i vinterprogrammet. Seoul är ingen direkt högoddsare. Sedan har vi den "eviga frågan" med EWR från GOT/AAR/BGO/Byhåla....

Det arbetas ju också med Tokyo från Stockholm. Men Seoul och Tokyo är väl de mest troliga, alternativt leisure-destination på vintern. Mauritius?
 
Toppen