Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Precis bokat vår drömresa, 1½ månad i Thailand för mig, min fru och vår son som då är precis ett år. Fått mycket hjälp och inspiration i den här tråden så vill bara säga stort tack!

Målet med flygningen var att åka Singapore Airlines a380 business vilket jag hittade bra biljetter från Zurich. När jag sen försökte boka via Tallinn gick det inte att boka Göteborg-> Zurich -> Singa -> Bangkok då det inte fanns direktflyg från Göteborg till Zurich vilket då skulle överskrida antalet godkända legs. Bokade istället Köpenhamn -> Zurich. Blir en resa från Göteborg till Köpenhamn extra men vi har familj i Skåne så egentligen inget större problem.

Fick även in ett 14h stop över hela dagen i Singapore på vägen hem så vi kan hälsa på vänner där, lite extra guldkant :)

Hela resan för 3 personer (1 infant) gick på 165k EBB + en 2-4-1 kupong. 2660kr i fees och 28kr för infant.

Måste säga att jag verkligen älskar servicen hos Tallinn, det finns nog ingen supportlinje som någonsin levererat samma höga servicenivå oavsett vad det gäller. Tredje gången jag bokar genom dom (denna resa var den mest komplicerade) och lägger alltid på telefonen med ett stort leende på läpparna.

Komplett routing nedan, om någon har några ytterligare tips på hur vi kan förgylla resa mottages dessa tacksamt :)

CPH - > ZRH - SAS
ZRH - >SIN - Singapore Airlines A380-800
SIN - > BKK - Singapore Airlines A330-800

BKK- > SIN - Thai A350-900
SIN- >ZRH - Singapore Airlines A380-800
ZRH - > CPH - Swiss

Målet med flygningen var att åka Singapore Airlines a380 business vilket jag hittade bra biljetter från Zurich. När jag sen försökte boka via Tallinn gick det inte att boka Göteborg-> Zurich -> Singa -> Bangkok då det inte fanns direktflyg från Göteborg till Zurich vilket då skulle överskrida antalet godkända legs. Bokade istället Köpenhamn -> Zurich. Blir en resa från Göteborg till Köpenhamn extra men vi har familj i Skåne så egentligen inget större problem.
Grattis till en lyckad bokning!
Jag förstår dock inte problemet med att lägga till GOT-CPH på bägge vägarna? Man får ju ha 8 segment så det ryms ju?
Själv boende i norrland så brukar jag alltid får räkna med några extra hopp till long haul flighten, och det brukar aldrig vara något problem.

Jag förstår dock inte problemet med att lägga till GOT-CPH på bägge vägarna? Man får ju ha 8 segment så det ryms ju?
Själv boende i norrland så brukar jag alltid får räkna med några extra hopp till long haul flighten, och det brukar aldrig vara något problem.

Instämmer. Jag har själv denna bokning framför mig LLA-ARN-CPH-SIN-DPS och samma väg tillbaka.

Instämmer. Jag har själv denna bokning framför mig LLA-ARN-CPH-SIN-DPS och samma väg tillbaka.

Egentligen en mycket bra fråga, tyckte det lät konstigt men kände mig alltför osäker på regelverket när jag satt i telefon så fann mig i situationen. Hon sa dessutom att det inte fanns flyg som gick från Göteborg tidigt nog för att kunna ta oss till Zurich kl 1035 men nu ser jag på SAS.se att det finns avgångar via Köpenhamn... Får nog ringa igen och kolla hur landet ligger

Egentligen en mycket bra fråga, tyckte det lät konstigt men kände mig alltför osäker på regelverket när jag satt i telefon så fann mig i situationen. Hon sa dessutom att det inte fanns flyg som gick från Göteborg tidigt nog för att kunna ta oss till Zurich kl 1035 men nu ser jag på SAS.se att det finns avgångar via Köpenhamn... Får nog ringa igen och kolla hur landet ligger
Om du kan så kan du åka dagen innan, du får jag ha max 24 tim på varje stop

Om du kan så kan du åka dagen innan, du får jag ha max 24 tim på varje stop

Det var egentligen vad jag trodde skulle bli alternativet och då en hotellnatt i Zurich, inte en chans att vi spenderar alltför många timmar på en flygplats med ett åring.. I det sammanhanget var en resa till familjen i Skåne och en natt där inget problem. Men om det nu går att åka från Göteborg på morgonen så vore ju det mycket mer intressant.

Grattis, se nu till att boka sittplatserna som kan göras till dubbelsäng. Jag gjorde det via singapores hemsida och knep en sån dubbelsäng till mig, sambo och infant. Så den flygresan blir väl så behaglig en resa med infang kan bli.

Grattis, se nu till att boka sittplatserna som kan göras till dubbelsäng. Jag gjorde det via singapores hemsida och knep en sån dubbelsäng till mig, sambo och infant. Så den flygresan blir väl så behaglig en resa med infang kan bli.
Går inte att göra längre tyvärr, de platserna är blockade för SQs top tier enligt SQ i Köpenhamn. Öppnas upp vid incheckning

VI har 92D/F på ditvägen och 12 D/F på hemvägen, vad jag kan se på seatguru är dessa platser inget speciellt så vi får se vad det blir. Dubbelsäng hade varit spännande men med en 1 åring tror jag det i praktiken handlar om överlevnad i första hand :)

Toppen