Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Åker i morgon till Kapstaden från CPH med Lufthansa i Business Class. Trots mängder av timmar spenderade att kolla award-biljetter, läsa på forumet, tjäna in EB-poäng etc., är jag ännu inte riktigt på det klara med om jag kan:

- Använda någon Fast track på CPH? (SAS har ju en egen, men den är väl endast till för SAS-resenärer. Eller fungerar den även för övriga *A med Businessbiljett?
- Är alla *A lounger fria att gå in i?

Sista frågan:

Om ni har en lounge i FRA att använda (fortfarande Business Class-resenär) och ca 6h att spendera, vilken går ni till?

Åker i morgon till Kapstaden från CPH med Lufthansa i Business Class. Trots mängder av timmar spenderade att kolla award-biljetter, läsa på forumet, tjäna in EB-poäng etc., är jag ännu inte riktigt på det klara med om jag kan:

- Använda någon Fast track på CPH? (SAS har ju en egen, men den är väl endast till för SAS-resenärer. Eller fungerar den även för övriga *A med Businessbiljett?

Sista frågan:

Om ni har en lounge i FRA att använda (fortfarande Business Class-resenär) och ca 6h att spendera, vilken går ni till?
Du menar att du åker CPH - FRA med Lufthansa i business?

Har du Star Alliance gold? Annars kommer du in i SAS business lounge.

Sista frågan:

Sas Fast track fungerar om du har Eurobonus Guld/diamant.

Loungen i Frankfurt tar jag alltid den som är närmast gaten. Så stor skillnad är det inte. Framförallt om du inte har status.

Jag hade valt Air Canada Loungen framför Lufthansa Business Lounge, men däremot är det dött lopp mellan Air Canada Loungen och Lufthansa Senator Lounge i non-Schengen området.

Sas Fast track fungerar om du har Eurobonus Guld/diamant.

Loungen i Frankfurt tar jag alltid den som är närmast gaten. Så stor skillnad är det inte. Framförallt om du inte har status.
Men visst finns det en annan Fast Track man borde kunna använda sig av i CPH med *A Business Class-biljett?

Men visst finns det en annan Fast Track man borde kunna använda sig av i CPH med *A Business Class-biljett?
Bara om du är HON Circle enligt LH hemsida, inte ens Senator på Businessbiljett räcker.

SmartSelect_20190312-075212_Chrome.jpg

Ligger de i olika terminaler? Har hört mycket gott om Air Canada!
Igår (11 mars 2019) avgick LH576 ifrån gate Z23 ( LH576 - Lufthansa LH 576 Flight Tracker ). Om vi antar att flyget fortsätta att avgå ifrån området runt Z23 så är det tyvärr ganska långt att gå från Air Canada-loungen (med reservation för att google maps vägbeskrivning kanske inte funkar optimalt inuti flygplatser): Google Maps

Toppen