Senaste nytt

SAS flyttar Hong Kong-linjen till Kastrup

Det ser ut som att det har blivit tidtabellsändring för avgång från Hong Kong.
Ny tid är att avgången från Hong Kong blir kl. 01:00 och ankomst till Köpenhamn blir kl. 06:00.

Betyder detta att man generellt kan göra kostnadsfria ändringar i biljetten (VIP Plus)?
När SAS flyttade flighten missade jag deadlinen för att göra ändringar.
I mitt fall gäller det anslutningsflygen jag vill ändra, ska ev försöka få till GOT-ARN-CPH-HKG-CPH-ARN-GOT.
Varje ben i Plus ger ju 1200 till A3.
Alternativt åka med tidigare flyg GOT-CPH o utforska dom nya loungerna.

Betyder detta att man generellt kan göra kostnadsfria ändringar i biljetten (VIP Plus)?
När SAS flyttade flighten missade jag deadlinen för att göra ändringar.
I mitt fall gäller det anslutningsflygen jag vill ändra, ska ev försöka få till GOT-ARN-CPH-HKG-CPH-ARN-GOT.
Varje ben i Plus ger ju 1200 till A3.
Alternativt åka med tidigare flyg GOT-CPH o utforska dom nya loungerna.
Det borde gå. Jag ändrade en bonusresa när denna tidtabellsändring annonserade förra veckan, behövde inte betala ändringsavgift.

Jag råkade se en parentes som antydde att CPH-HKG var en sässongslinje när jag rotade runt på SAS sidor i helgen. Jag kan inte hitta något som antyder att detta stämmer så det måste väl vara tryckfelsnisse som varit framme där va?

Haha, nej. Tänkte mer på det agehall skrev om ev säsongslinje och att tiderna inte ändrats än osv.
Har ju läst tidigare om folk som fått sina resor cancellerade utan bra alternativ. Men du har rätt, sitter lugnt i båten.
Som jag också skrev kunde jag inte se det någon annanstans och misstänker därför att det är felskrivet. Om ingen annan hittar en trovärdig källa för att HKG faktiskt blivit en sässongslinje så kan vi nog utgå från att så inte är fallet.

Kanske blir OT men min hemresa har påverkats av det här och de har automatiskt ändrat så att jag blir tvungen att övernatta i Peking. Hade tidigare Hongkong-Peking-Köpenhamn-Stockholm den 2 januari men nu är det Hongkong-Peking den 2 januari och Peking-Köpenhamn-Stockholm den 3e.

Kan man förvänta sig någon ersättning? Eller att de flyttar hela hemresan till den 3e?

Toppen