Senaste nytt

SAS flyttar Hong Kong-linjen till Kastrup

Kanske blir OT men min hemresa har påverkats av det här och de har automatiskt ändrat så att jag blir tvungen att övernatta i Peking. Hade tidigare Hongkong-Peking-Köpenhamn-Stockholm den 2 januari men nu är det Hongkong-Peking den 2 januari och Peking-Köpenhamn-Stockholm den 3e.

Kan man förvänta sig någon ersättning? Eller att de flyttar hela hemresan till den 3e?
Om ombokning skedde inom 14 dagar från avgången då hade du rätt till ersättning ifall försening blev några timmar eller mer.
Men nu har de meddelat ombokning så har du inte rätt till ersättning men du har rätt till ombokning eller fri återbetalning (avbokning).

Om ombokning skedde inom 14 dagar från avgången då hade du rätt till ersättning ifall försening blev några timmar eller mer.
Men nu har de meddelat ombokning så har du inte rätt till ersättning men du har rätt till ombokning eller fri återbetalning (avbokning).

Tack!
Har bokat SAS Go hela resan. Om man vill bli ombokad så att hela hemresan görs den 3e eller 4e men det är slut på Sas GO platser, kan de omboka en i Sas Plus då? Förstår att man inte kan kräva det som en rättighet men har de möjlighet att göra det?

Tack!
Har bokat SAS Go hela resan. Om man vill bli ombokad så att hela hemresan görs den 3e eller 4e men det är slut på Sas GO platser, kan de omboka en i Sas Plus då? Förstår att man inte kan kräva det som en rättighet men har de möjlighet att göra det?
Behöver du att åka via Beijing?

Det finns lediga platser i SAS Go på Hong Kong->Köpenhamn, både på 3:e och 4:e januari. (egentligen det är natt av 2:a och 3:e).
Kod:
SK 966 0 HKG
19/01/03 0:50 CPH
19/01/03 5:50 343
Th 
NA / NA C9 D9 Z0 R0 J0 Y9 S0 B0 P0 A0 E9 M9 H9 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0

Kod:
SK 966 0 HKG
19/01/04 1:00 CPH
19/01/04 6:00 343
Su,M,T,Th,F,Sa 
NA / NA C9 D9 Z1 R0 J0 Y9 S1 B0 P0 A0 E9 M8 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0

Behöver du att åka via Beijing?

Det finns lediga platser i SAS Go på Hong Kong->Köpenhamn, både på 3:e och 4:e januari. (egentligen det är natt av 2:a och 3:e).
Kod:
SK 966 0 HKG
19/01/03 0:50 CPH
19/01/03 5:50 343
Th
NA / NA C9 D9 Z0 R0 J0 Y9 S0 B0 P0 A0 E9 M9 H9 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0

Kod:
SK 966 0 HKG
19/01/04 1:00 CPH
19/01/04 6:00 343
Su,M,T,Th,F,Sa
NA / NA C9 D9 Z1 R0 J0 Y9 S1 B0 P0 A0 E9 M8 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0

Absolut inte, helst skulle jag vilja åka direkt från CPH till HKG utan Beijing både på ut- och hemresa. Tack då föreslår jag det.

Kanske blir OT men min hemresa har påverkats av det här och de har automatiskt ändrat så att jag blir tvungen att övernatta i Peking. Hade tidigare Hongkong-Peking-Köpenhamn-Stockholm den 2 januari men nu är det Hongkong-Peking den 2 januari och Peking-Köpenhamn-Stockholm den 3e.

Kan man förvänta sig någon ersättning? Eller att de flyttar hela hemresan till den 3e?

Vad har detta med flytten av HKG-linjen att göra?

Citerar mig själv.

Betyder detta att man generellt kan göra kostnadsfria ändringar i biljetten (VIP Plus)?
När SAS flyttade flighten missade jag deadlinen för att göra ändringar.
I mitt fall gäller det anslutningsflygen jag vill ändra, ska ev försöka få till GOT-ARN-CPH-HKG-CPH-ARN-GOT.
Varje ben i Plus ger ju 1200 till A3.
Alternativt åka med tidigare flyg GOT-CPH o utforska dom nya loungerna.

Jag fick ändra anslutningarna GOT-CPH resp CPH-GOT så att dom passade mig bättre.
Att få till GOT-ARN-CPH vart det tyvärr nej på.

Skulle vilja dra nytta av denna direkt-linje för en resa i början på nästa år. Men det är ju helt hysteriskt dyrt. Mellan 28tkr och 38tkr i business.

Jag vet att CPH är en dyr flygplats att resa från, men finns det något hopp om att priserna skulle kunna sjunka?
Kommer att resa med INF så positioneringar är inte jättekul, men finns det något annat tips som skulle kunna lindra den ekonomiska smällen? Vill alltså helst åka direkt CPH-HKG men bekvämlighet till hyfsat pris är viktigast. (Destination är egentligen CAN, men dit är det ännu sämre med förbindelser.)

PS Om det här är nivån man kan ta ut från CPH är det lätt att förstå varför de flyttar linjen från ARN....

Skulle vilja dra nytta av denna direkt-linje för en resa i början på nästa år. Men det är ju helt hysteriskt dyrt. Mellan 28tkr och 38tkr i business.

Jag vet att CPH är en dyr flygplats att resa från, men finns det något hopp om att priserna skulle kunna sjunka?
Kommer att resa med INF så positioneringar är inte jättekul, men finns det något annat tips som skulle kunna lindra den ekonomiska smällen? Vill alltså helst åka direkt CPH-HKG men bekvämlighet till hyfsat pris är viktigast. (Destination är egentligen CAN, men dit är det ännu sämre med förbindelser.)

PS Om det här är nivån man kan ta ut från CPH är det lätt att förstå varför de flyttar linjen från ARN....
Det är "alltid" dyrare med direktflyg från Köpenhamn då danskarna har mer pengar att röra sig med rent generellt. Folk betalar bra för direktflighter dessutom. Det brukar vara billigare under de stora ledigheterna, men annars är detta nog priserna du får räkna med.

Nu ville du ju flyga direkt men FRA-CPH-HKG kostar ca 21tkr en vuxen och en INF

Jag följer inte priserna särskilt ofta men på ren känsla tycker jag nog att 30-35 000 kr för en tur och retur i business är runt vad man kan förvänta sig. Det kanske är jag som har fel men jag har svårt att tänka mig att det skulle vara "hysteriskt dyrt" utan mer av det normala, förväntade slaget?!

Toppen