Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Onekligen spännande följa utvecklingen. Har en revenue first i december. LH ut i en 747-8i till Shanghai och Swiss hem i A340 (tyvärr får man väl säga mot 777...).

Får förutsätta inget ändras. Har fått notis om minor departure time ändring från FRA bara än så länge.

En fråga angående Lufthansa FCT. Har via Lifemiles bokat en resa där jag anländer till FRA i LH First och ska sedan connecta till ARN i Business med SAS. Får jag tillgång till FCT medans jag väntar på mitt anslutningsflyg? Båda flygen är under samma bokning om det nu spelar någon roll.

En fråga angående Lufthansa FCT. Har via Lifemiles bokat en resa där jag anländer till FRA i LH First och ska sedan connecta till ARN i Business med SAS. Får jag tillgång till FCT medans jag väntar på mitt anslutningsflyg? Båda flygen är under samma bokning om det nu spelar någon roll.
Du får inte tillträde till FCT.

Han menar nog SAS Plus.

(Och ut ifrån hur frågan är ställd spelar egentligen ingen roll då frågeställaren har tillgång till FCL vid ankomst med LH First vilket som.)
Problemet med felaktig information är att vi inte vet vad som är fel. Det kan ju lika gärna vara så att det är frågan om LH business och inte SAS Plus...

Inte en chans. Det finns inte business på den sträckan med SAS.
Han menar nog SAS Plus.

Okay intressant. Kollade upp SAS flygen på SeatGuru.com och mycket riktigt så är alla sätena i kabinen klassade som "Economy". Trots att det i min bokningsbekräftelse står SAS i Business Class. Men då är det i alla fall bekäftat av veteranerna på BC att FCL - JA. FCT - Nej.
Rekommenderas någon särskild FCL i FRA, finns ju några stycken.

Toppen