Utveckla gärna. Var sker detta, har du någon teori om varför?
Tror du också på en konsolidering av all kvarvarande First till Frankfurt?Jag tror att Lufthansa har en marknad med First till HKG, SIN, BKK, JFK, IAD, IAH, MIA, GRU, JNB, LAX, och SFO.
Tror du också på en konsolidering av all kvarvarande First till Frankfurt?
Det kan inte ha varit att de bara råkade flyga ett sådant plan på en sträcka som egentligen inte har First?Vi har också några andra exempel där en medlem har fått ett erbjudande om att betala extra för att sitta i F-kabinen, men med Business service på B747-8i. Jag tror det var en Indisk destination.
Vill minnas att jag läst någonting om en bättre Business ombord Lufthansas B777X, kanske inte super-relevant för denna tråd men har du hört något mer om det?2020 kommer B777-x som ersättare till B747-400 utan First. A350-900 (utan First) skall delvis ersätta A340-600 (med First). Viktiga rutter som MUC-JFK/EWR flygs idag delvis utan First.
Låter inte helt dumt.Jag tror att Lufthansa har en marknad med First till HKG, SIN, BKK, JFK, IAD, IAH, MIA, GRU, JNB, LAX, och SFO. Allt annat tvekar jag på. Mitt stalltips:
1. Från 8 till 4, max 6 stolar
2. Dyrare
3. Mer exklusivt a la Air France
4. Skilj på HON och First. Dumpa inte HON upplevelsen, men förbättra produktupplevelsen för First så det är produkten och inte status som driver upplevelsen
5. Stryp tillgången till bonusplatser a la Swiss (SEN/HON kan boka och MÅSTE själv finnas i kabinen om andra reser på poäng. Med andra ord, min sambo måste åka med mig och kan inte åka själv på mina poäng)
Aningen extrem jämförelse kanske.Som det är nu, upplever jag utöver en bil till flygplanet och bättre utbud av dricka i FCT/FCL som en lite finare British Airways First.
Då hade kabinerna varit ännu tommare ja, men knappast fler revenuepax. Att de skalar ned sin First borde ha att göra med att för få betalar för den. Nuförtiden är ju många business 1-2-1 och i princip alla flat beds så steget ned till Business har minskat en hel del på hårdvaran. Mjukvaran ombord har ju aldrig varit Lufthansas starka sida så då återstår markservicen. Spontant så känns det ju inte motiverbart att betala dubbla priset för lite kaviar och bättre champagne och en gratis mellanklassrestaurang (FC[TL]) om man jämför LH F och SQ C t ex.Jag håller med Senator. Den bästa hade varit om man måste vara min Senator för att boka LH first som award.
Då hade kabinerna varit ännu tommare ja, men knappast fler revenuepax. Att de skalar ned sin First borde ha att göra med att för få betalar för den. Nuförtiden är ju många business 1-2-1 och i princip alla flat beds så steget ned till Business har minskat en hel del på hårdvaran. Mjukvaran ombord har ju aldrig varit Lufthansas starka sida så då återstår markservicen. Spontant så känns det ju inte motiverbart att betala dubbla priset för lite kaviar och bättre champagne och en gratis mellanklassrestaurang (FC[TL]) om man jämför LH F och SQ C t ex.