Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Okay intressant. Kollade upp SAS flygen på SeatGuru.com och mycket riktigt så är alla sätena i kabinen klassade som "Economy". Trots att det i min bokningsbekräftelse står SAS i Business Class. Men då är det i alla fall bekäftat av veteranerna på BC att FCL - JA. FCT - Nej.
Rekommenderas någon särskild FCL i FRA, finns ju några stycken.
Vad och var har du bokat detta?

Var: Bokat via Lifemiles. Som jag skrev i början, First med longhaul LH och sedan business FRA - ARN med SAS (ja, bokningsklassen stod som business på lifemiles hemsida och i min bekräftälse) och det är samma bokning för båda flygen.
Ja, Star Alliances traditionella bokningsklass för business "I" mappas på SAS inom europa till Plus, d v s premium ekonomi. Främre kabinen, "mat" och dryck ingår men samma säten som ekonomi.

Så länge SAS envisas med att använda bokningsklasser som i de flesta system mappar mot "Business" för sin SAS Plus produkt kommer det uppstå en del missförstånd runt detta. Jag tittade snabbt på United.com och där erbjuds "Business" på sträckan ARN-FRA. Däremot visar inte Miles & More SAS Plus som business från vad jag kan se. Så jag är inte dugg förvånad att frågan kommer där en resenär tror att det VI VET är SAS Plus kallas för Business.

Och det måste man få göra utan att bli förlöjligat, särskilt när den bokningsmotor man har använt kallar det för business. Då kan vi på ett lite vänligare sätt förklara att systemen inte alltid hänger med.

Vad jag förstår släpper Lufthansa eventuella platser i First 14 dagar innan avgång. Vet någon om systemen uppdateras även under helger? Om inte, släpps dessa eventuella platser fredag innan aktuell helg eller på måndagen efter?

Vad jag förstår släpper Lufthansa eventuella platser i First 14 dagar innan avgång. Vet någon om systemen uppdateras även under helger? Om inte, släpps dessa eventuella platser fredag innan aktuell helg eller på måndagen efter?

Systemen uppdateras och under helgen. Jag satt och tittade på roligheter nu till helgen, och det som inte fanns lördag fanns söndag

Air Canada säljer även "Premium Economy" på SAS-flyg, det är dock endast en vanlig Go-biljett och inte Plus som man skulle kunna tro... Det intressanta är att på vissa flyg presenterar de Economy på anslutningen så det är inte lätt att veta :)

Okay intressant. Kollade upp SAS flygen på SeatGuru.com och mycket riktigt så är alla sätena i kabinen klassade som "Economy". Trots att det i min bokningsbekräftelse står SAS i Business Class. Men då är det i alla fall bekäftat av veteranerna på BC att FCL - JA. FCT - Nej.
Rekommenderas någon särskild FCL i FRA, finns ju några stycken.

Finns det flera FCL i FRA?

Toppen