Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Canadien

Medlem
På måndag ska jag äntligen få testa Lufthansa F för första gången. När jag bokade igår fanns det endast ekonomi på ARN - FRA tillgängligt men nu verkar det ha öppnats upp i C. Är det värt att betala 300kr för mig och mitt ressällskap för att flyga i C till FRA?

Är inte säkert att du åker på någon ändringsavgift heller om det bara är annan (som du betalt för) kabinklass på samma flyg, de kan vara snälla.
 

Agö

Medlem
Någon som vet vad Lufthansa planerar med Airbus A340-600? Enligt den senaste uppdateringen för sommartidtabellen 2019 ersätts en rad linjer som just nu körs / i framtiden planerats att köras med A340-600 med andra typer av flyg utan First. Det rör sig bland annat om:

Beijing
Dallas Fort Worth
Los Angeles
Riyadh – Dammam

Jag ser att en går in på Bangkok från och med 31 mars men hur ser det ut i övrigt?
 

Senator

Moderator
Någon som vet vad Lufthansa planerar med Airbus A340-600? Enligt den senaste uppdateringen för sommartidtabellen 2019 ersätts en rad linjer som just nu körs / i framtiden planerats att köras med A340-600 med andra typer av flyg utan First. Det rör sig bland annat om:

Beijing
Dallas Fort Worth
Los Angeles
Riyadh – Dammam

Jag ser att en går in på Bangkok från och med 31 mars men hur ser det ut i övrigt?

Som det är just nu, tror jag alla 13x av A340-600 har First. MUC har väl idag 5x A380 och 6 eller 7 A340-600, och det är alla flygplan med First som finns i MUC. Denna källa på Airlines talar om var olika flygplan finns i produktion under S18:
Doubts about the use of LH long-haul fleet - Airliners.net

Källan hade varit bra för att hitta rutter med First om det inte var för att Lufthansa plötsligen började stänga First på B747-8i.
14 Airbus A380-800
19 Boeing 747-8i
13 Airbus A340-600

EDIT:

Wikipedia listar 17 A340-600
Lufthansa - Wikipedia
 

Agö

Medlem
EDIT:

Wikipedia listar 17 A340-600
Lufthansa - Wikipedia
Japp. Så även FR24. Kikade på listan:
  • D-AIHA (MUC, aktiv)
  • D-AIHB (FRA, aktiv)
  • D-AIHC (FRA, aktiv)
  • D-AIHD (FRA, aktiv)
  • D-AIHE (MUC, aktiv)
  • D-AIHF (MUC, aktiv till juni - service?)
  • D-AIHH (FRA, aktiv)
  • D-AIHI (MUC, aktiv)
  • D-AIHK (FRA, aktiv)
  • D-AIHL (FRA, aktiv)
  • D-AIHT (MUC, aktiv)
  • D-AIHU (MUC, aktiv)
  • D-AIHV (FRA, aktiv)
  • D-AIHW (MUC, aktiv)
  • D-AIHX (FRA, aktiv)
  • D-AIHY (FRA, aktiv)
  • D-AIHZ (FRA, aktiv)
 
Toppen