Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

Det verkar som det kan ske förändringar i listan med vilka flygplatser som erbjuder fast track.

I vilnius försvann både lounge och fast track i samband med den stora utrensningen.
Noterade idag att fast track nu ingår igen. Alltid något! Och jämfört med övriga baltiska flygplatser så ger fast track i vilnius ibland en tidsbesparing.

Det verkar som det kan ske förändringar i listan med vilka flygplatser som erbjuder fast track.

I vilnius försvann både lounge och fast track i samband med den stora utrensningen.
Noterade idag att fast track nu ingår igen. Alltid något! Och jämfört med övriga baltiska flygplatser så ger fast track i vilnius ibland en tidsbesparing.
Ingår det för PLUS-resenärer (oaktat status) eller bara för EBG+?

Flygplatsens hemsida skriver både plus och status, jag hade båda, så har inte själv testat om hemsidan är helt rätt.

Angående access till TAP-lounge i Lissabon, jag noterade nyss att om man åker businessclass från Köpenhamn med TAP (eller Aegean) så hänvisas man till Aviator-lounge, inte SAS-loungen. Kan det vara som så att SAS och TAP (och Aegean) har någon lounge-schism och därför inte vill ge varandras passagerare loungeaccess?

TAP har ett avtal med tredjepartsloungen Aviator men då man reser med TAP i business class har man även tillgång till SAS-lounge då det är ett bolag inom Star Alliance.

Har SAS tagit bort tillgång till lounge när man reser på Go Light-biljett? Ska resa ARN-CPH och är EBG, men det står Köp tillgång till lounge. SAS IT som spökar, eller snålade jag för mycket?

Ja, det är vad jag tänker också. Men computer (och anställda) says no. Tänkte skicka in en claim till SAS, så får vi se vad de säger. För info fungerade fast track utan problem.

Nu har jag skickat claim och fått svar:
Dear Mr. Funcadelic,

Thank you for getting in touch with us.

Itis sad thatyour tripdid notgo as plannedand I understandyour disappointment andfrustration.

I would like to note that passengers traveling with SAS Plus ticket have access only to SAS lounges not to Star Alliance. Therefore you were declined access.

You can find more information in the link below:

SAS Plus – travel more comfortably | SAS

I hope this has answeredyour question, andthat you continueto chooseSASfor your travels.Welook forward toseeing youon board again.

Kind Regards,

NNN
Travel Consultant, Customer Care
SAS Sales and Service

Detta stämmer inte med vad deras egen hemsida säger, eller med hur det varit tidigare när jag flugit SAS Plus:
upload_2018-6-19_9-8-43.png

Jag har svarat dem och hänvisat till ovan tabell. Skulle det vara så att kundservicemedarbetaren har rätt och hemsidan fel finns det ju om möjligt ännu färre anledningar till att flyga Plus i Europa.

Nu har jag skickat claim och fått svar:

Detta stämmer inte med vad deras egen hemsida säger, eller med hur det varit tidigare när jag flugit SAS Plus:
Visa bifogad bild 76724

Jag har svarat dem och hänvisat till ovan tabell. Skulle det vara så att kundservicemedarbetaren har rätt och hemsidan fel finns det ju om möjligt ännu färre anledningar till att flyga Plus i Europa.
Det står ju där att på outbound flight i sas plus har du tillgång till star alliance lounger. Inbound flight har då inte tillgång. Problemet uppstår ju om du startar i Europa och flyger till norden, då borde du ha tillgång men inte det omvända om det är din hemresa.

Toppen