Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

Man kommer ju dock inte in i ANA lounger på Narita när man reser sas plus till Köpenhamn. Oavsett hur man tolkar tabellen ovan så står det ju att man ska ha lounge access i star alliance lounger när man flyger till Skandinavien.

Man kommer ju dock inte in i ANA lounger på Narita när man reser sas plus till Köpenhamn. Oavsett hur man tolkar tabellen ovan så står det ju att man ska ha lounge access i star alliance lounger när man flyger till Skandinavien.
SAS plus på en Asienflight, ger inte access till Star Alliance-lounge vid avresa, enligt den tabellen.

SAS plus på en Asienflight, ger inte access till Star Alliance-lounge vid avresa, enligt den tabellen.
Säg att jag köper en enkel Narita - Köpenhamn i SAS Plus. Jag kan inte tolka tabellen på annat sätt då än att jag ska ha star alliance lounge access.
Står ju klart och tydligt att om min destination är Skandinavien/Europa så ska jag ha Star Alliance lounge access. Min destination är ju inte Asien i det fallet.

Säg att jag köper en enkel Narita - Köpenhamn i SAS Plus. Jag kan inte tolka tabellen på annat sätt då än att jag ska ha star alliance lounge access.
Står ju klart och tydligt att om min destination är Skandinavien/Europa så ska jag ha Star Alliance lounge access. Min destination är ju inte Asien i det fallet.

Det där är en inboundflygning i US/Asienraden. Således ingen lounge.

Man kan inte tolka inbound som lounge vid ankomst, det finns inga star alliance lounger som ger access vid ankomst för tredjepartsbolags premiumekonomiresenärer

Det där är en inboundflygning i US/Asienraden. Således ingen lounge.

Man kan inte tolka inbound som lounge vid ankomst, det finns inga star alliance lounger som ger access vid ankomst för tredjepartsbolags premiumekonomiresenärer
För en resenär som reser med start från Asien är det dock outbound flight med destination Europa.
SAS tabell är ju skriven så att man utgår ifrån att man startar i Europa.

Vi tolkar informationen helt olika.
Så här ser jag det:
I kolumn 1 informerar SAS vilka resklasser som ger tillträde till lounge
I kolumn 2 delas SAS-nätet in i olika regioner
I kolumn 3 ser vi vilka flyg (avseende region) som ger tillträde till SAS lounge vid avresa (samtliga)
I kolumn 4 ser vi vilka flyg (avseende region) som ger tillträde till SAS lounge vid ankomst (flyg i region USA & Asien med vissa förbehåll)
I kolumn 5 ser vi vilka flyg (avseende region) som ger tillträde till Star Alliance lounge vid avresa (plusflyg i region Europa/Skandinavien och businessflyg i region USA/Asien)

Hursomhelst kan vi konstatera att den där tabellen inte är korrekt någonstans, och bara förvirrar. Enligt den skulle man inte få komma in i SAS lounge i Köpenhamn på returresan ARN-CPH-ARN, vilket är felaktigt. Men om inbound betyder vid ankomst så stämmer den där, men isåfall inte på de övriga...

Toppen