SAS plus på en Asienflight, ger inte access till Star Alliance-lounge vid avresa, enligt den tabellen.Man kommer ju dock inte in i ANA lounger på Narita när man reser sas plus till Köpenhamn. Oavsett hur man tolkar tabellen ovan så står det ju att man ska ha lounge access i star alliance lounger när man flyger till Skandinavien.
Säg att jag köper en enkel Narita - Köpenhamn i SAS Plus. Jag kan inte tolka tabellen på annat sätt då än att jag ska ha star alliance lounge access.SAS plus på en Asienflight, ger inte access till Star Alliance-lounge vid avresa, enligt den tabellen.
Säg att jag köper en enkel Narita - Köpenhamn i SAS Plus. Jag kan inte tolka tabellen på annat sätt då än att jag ska ha star alliance lounge access.
Står ju klart och tydligt att om min destination är Skandinavien/Europa så ska jag ha Star Alliance lounge access. Min destination är ju inte Asien i det fallet.
på longhaul vill sägaOutbound är udda flightnummer, inbound är jämna nummer.
För en resenär som reser med start från Asien är det dock outbound flight med destination Europa.Det där är en inboundflygning i US/Asienraden. Således ingen lounge.
Man kan inte tolka inbound som lounge vid ankomst, det finns inga star alliance lounger som ger access vid ankomst för tredjepartsbolags premiumekonomiresenärer
Ja, men flygplanet (SAS) har en inboundflygning.För en resenär som reser med start från Asien är det dock outbound flight med destination Europa.
SAS tabell är ju skriven så att man utgår ifrån att man startar i Europa.