Ursäkta på förhand... men det är ju 55 sidor i tråden, så det finns uppenbart en del ”issues” med detta..
Frågan: reser från FCO med SAS i Plus och är EBG. Finns lounge?
Mvh
Ursäkta på förhand... men det är ju 55 sidor i tråden, så det finns uppenbart en del ”issues” med detta..
Frågan: reser från FCO med SAS i Plus och är EBG. Finns lounge?
Mvh
Japp, terminal 3Njet, men det ska finnas en fast track för EBG numera.
På TAPs egen sida står bara att renesärer i TAP Business har access, inget om övriga Star-bolag. Star Alliance Guld har dock access. Antar att du inte är Star Gold?
Eftersom de inte skriver ut generella regler för Business på övriga Star Alliance så tolkar jag det som att respektive bolag behöver förhandla till sig lounge för sina (Plus- eller) Businessclassresenärer. Lufthansa har säkert gjort det, men SAS har ju skalat ned på allt sådant.
Lounges - Conditions of access and services | TAP Air Portugal
Who can use it?
If travelling on a TAP operated flight, see below how to gain free general access to the lounges. If you have a TAP Corporate Top card, confirm what you have access to here (PDF, 0.2 MB, EN).
Use the lounge simulator to check for a specific airport.
Discount Basic Classic Plus Executive Top executive
TAP Passenger X X X X ✓ ✓
Victoria Gold1 ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓
Victoria Silver 2 X X X X ✓ ✓
TAP Corporate Top ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓
Star Alliance Gold ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓
TAP Platinum
American Express3 X ✓ ✓ ✓ ✓ ✓
1) As of 2 April 2018, Victoria Gold Clients who:
- fly on TAP code-share flights operated by Azul, have free access to the Lisbon Airport Premium Lounge (valid for all routes flying out of Lisbon);
- fly on international Azul flights, have free access to the Lounge Azul in Viracopos.
2) From 1 December 2016, Victoria Silver Clients have access to TAP lounges under the following conditions:
- when they are travelling tap|executive, tap|topexecutive and on flights operated by TAP to Europe or North Africa;
- when travelling on intercontinental flights operated by TAP, regardless of the ticket class;
- on Ponte Aérea flights with connections in Lisbon to flights operated by TAP (intercontinental, Europe or North Africa) when flying tap|executive or tap|topexecutive.
3) Available only at Lisbon, Porto and Funchal airports for TAP and TAP Express passengers in any class except tap|discount.
Jag åkte på Business-biljett från Lissabon för ett par veckor sedan. När jag skulle gå upp i TAP:s lounge vid 22:30 för att käka lite (för att slippa äta mitt i natten) är den stängd. Helt låst och tillbommad! Den ska vara öppen till midnatt. Jag bankar på glasdörren, en anställd på flygplatsen knackar och kikar in genom glasväggen (ser att det rör sig där inne) men ingen öppnar. När jag letar upp en TAP-disk så ser jag till att de ringer in till Loungen som då "vips" meddelar att de är öppna. När jag kommer upp så står de en kille där och hävdar att de varit öppna hela tiden och att jag inte gått nog nära sensorn på dörren!!!!!! Allt mat och all dryck är bortplockad från buffen. En ängslig kvinna kommer ut och undrar vad jag vill ha från köket. Jag är vid det laget galen av ilska och stormar ut innan jag får ett utbrott.
Jag tror att personalen helt enkelt stängde loungen för att göra en tidigare fredagkväll. I fortsättningen kommer jag att undvika TAP.
Om du har ork och vilja så kanske du kan skicka iväg ett litet "fint" mail till TAP![]()
Vilket äckligt beteende.Jag åkte på Business-biljett från Lissabon för ett par veckor sedan. När jag skulle gå upp i TAP:s lounge vid 22:30 för att käka lite (för att slippa äta mitt i natten) är den stängd. Helt låst och tillbommad! Den ska vara öppen till midnatt. Jag bankar på glasdörren, en anställd på flygplatsen knackar och kikar in genom glasväggen (ser att det rör sig där inne) men ingen öppnar. När jag letar upp en TAP-disk så ser jag till att de ringer in till Loungen som då "vips" meddelar att de är öppna. När jag kommer upp så står de en kille där och hävdar att de varit öppna hela tiden och att jag inte gått nog nära sensorn på dörren!!!!!! Allt mat och all dryck är bortplockad från buffen. En ängslig kvinna kommer ut och undrar vad jag vill ha från köket. Jag är vid det laget galen av ilska och stormar ut innan jag får ett utbrott.
Jag tror att personalen helt enkelt stängde loungen för att göra en tidigare fredagkväll. I fortsättningen kommer jag att undvika TAP.
Detta meddelandet verkar du ha postat i fel tråd, kanske vore en bra ide att skapa en ny i Star alliance tråden angående detta? Sitter själv på Lissabon och ska flyga 4:e TAP flighten på några dagar, jag fyller gärna på med mina erfarenheter när jag samlat mig. Nu har de iof en hel flight att kanske ändra min uppfattning.....Jag åkte på Business-biljett från Lissabon för ett par veckor sedan. När jag skulle gå upp i TAP:s lounge vid 22:30 för att käka lite (för att slippa äta mitt i natten) är den stängd. Helt låst och tillbommad! Den ska vara öppen till midnatt. Jag bankar på glasdörren, en anställd på flygplatsen knackar och kikar in genom glasväggen (ser att det rör sig där inne) men ingen öppnar. När jag letar upp en TAP-disk så ser jag till att de ringer in till Loungen som då "vips" meddelar att de är öppna. När jag kommer upp så står de en kille där och hävdar att de varit öppna hela tiden och att jag inte gått nog nära sensorn på dörren!!!!!! Allt mat och all dryck är bortplockad från buffen. En ängslig kvinna kommer ut och undrar vad jag vill ha från köket. Jag är vid det laget galen av ilska och stormar ut innan jag får ett utbrott.