Double Trouble
Medlem
Fanns enbart Rosé eller kunde man få den "vanliga" också?
Till fördrinken kunde man få båda sorterna, men till förrätten fanns det bara rosé att välja på.
Fanns enbart Rosé eller kunde man få den "vanliga" också?
Väl uppe i luften ska det bara vara Rosé, på marken så ska det vara den vanliga.Fanns enbart Rosé eller kunde man få den "vanliga" också?
Om jag säger att champagnen är ok så är den ok den är inte dålig, men den är inget fantastiskt.
Det är vinerna som är usla, de harmonierar inte med den fina maten som serveras. Men champagnen är ett gott alternativ till de dåliga vita matvinerna.
Senast till löjrommen fick det bli champagne, varken verdicchio eller sauvignon blanc stämmer riktigt bra mot löjrom.
De tuffa resenärerna kanske tar en vodka till löjrommen och då kan man dricka va shit som helst till huvudrätten.
Har man en fin high end produkt som skall ha pricingpower i tuff konkurrens måste helheten hänga ihop, det gör det inte med dessa viner.
Emirates servering av årgångs bordeauxer i First och Business från vettiga slott ger god image och är sånt "man" minns.
SAS viner vill man helst inte minnas.
För att vara lite snobbig så är det där mousserande från Bordeaux, och inte Champagne.Jag håller inte helt med dej. Jag tillhör en av de som inte tycker om champagne. Jag har under hela mitt vuxna liv försökt lära mej att dricka champagne. Visst, jag kan dricka det men tycker helt enkelt inte att det är gott.
Då har jag många gånger försökt med snobbchampagnerna som serveras i First, ingen sort är god. Jag har för några år sedan blivit tipsad på detta forum av en expert vilka jag skall börja med till viss mat, inte heller bra. Det är kanske som Stenmark säger, jag begriper det inte.
När du påstår att inte en kall vodka ör god till löjrom tycker jag att du är helt ute och cyklar. En kall vodka till löjrom/caviar är en riktig höjdare, eftersom jag inte tycker om champagnen. När du sedan påstår av vi vodkadrinkare kan dricka vilken shit som helst till varmrätten har du definitivt flippat ur Jag är en stor älskare av goda viner även om jag inte gillar champagne och jag har nog också kompetensen att välja ut ett gott vitt eller rött vin till huvudrätten.
Det handlar ju om vad man tycker om eller inte. Tyvärr har det hela blivit lite av ett snobberi med rätt sorts viner.
Jag skall nu återigen ge mej på ett glas champagne för den goda sakens skull. Skall nu öppna en flaska som vi fick av hotellchefen på hotellet i Antigua på hustruns födelsedag. Ett svalkande skönt Antigua med temperatur 28 grader. Ja, jag vet att det är sommar hemma också, men ni har åtminstone inte varmt i vattnet.
Visa bifogad bild 75454
För att vara lite snobbig så är det där mousserande från Bordeaux, och inte Champagne.
Sorry, lite tvångsbeteende på morgonen![]()
Vet inte om det är lite OT men handlar om dryck ombord i alla fall.
Har hört från flera personer som flugit SAS till/från USA senaste månaden att de har börjat kräva att man i Go och Plus ska beställa all dryck man vill ha för hela resan vid ett och samma tillfälle. Tyckte det lät konstigt men hittade sen en tråd på FlyerTalk (A rant: Order all drinks at once - FlyerTalk Forums om det. Någon här som har flugit SAS intercont nyligen och kan ge info om det stämmer?
Nu dricker jag inte vin så jag tycker dom borde satsa på bättre öl sorter än en tråkig Carlsberg som man kan köpa på systemet för 10 kr. Jag inte intresserad av savn blan (ursäkta Franskan) med 10000 solar i betyg som någon äldre gubbe i södra Frankrike har sniffat på ,jag vill ha öl![]()
Vet inte om det är lite OT men handlar om dryck ombord i alla fall.
Har hört från flera personer som flugit SAS till/från USA senaste månaden att de har börjat kräva att man i Go och Plus ska beställa all dryck man vill ha för hela resan vid ett och samma tillfälle. Tyckte det lät konstigt men hittade sen en tråd på FlyerTalk (A rant: Order all drinks at once - FlyerTalk Forums om det. Någon här som har flugit SAS intercont nyligen och kan ge info om det stämmer?