Senaste nytt

Diskussion om SAS vin ombord samt annan dryck

Nu dricker jag inte vin så jag tycker dom borde satsa på bättre öl sorter än en tråkig Carlsberg som man kan köpa på systemet för 10 kr. Jag inte intresserad av savn blan (ursäkta Franskan) med 10000 solar i betyg som någon äldre gubbe i södra Frankrike har sniffat på ,jag vill ha öl;)
Har du missat att sas senaste 3 åren haft öl från Mikkeller ombord? Fram till idag är det 15 olika öl från mikkeller som funnits ombord. Finns en lång tråd om det som heter typ "SAS och Mikkeller i samarbete".

Vet inte om det är lite OT men handlar om dryck ombord i alla fall.

Har hört från flera personer som flugit SAS till/från USA senaste månaden att de har börjat kräva att man i Go och Plus ska beställa all dryck man vill ha för hela resan vid ett och samma tillfälle. Tyckte det lät konstigt men hittade sen en tråd på FlyerTalk (A rant: Order all drinks at once - FlyerTalk Forums om det. Någon här som har flugit SAS intercont nyligen och kan ge info om det stämmer?
Har varit så typ ett halvår nu, när man då beställer för de närmsta timmarna får man dock nej ibland.
Det går dock alltid att själv gå bak till galley och skaffa mer dryck

Ja de har verkligen ryckt upp sig på den fronten, tom. den alkoholfria är halft drickbar.
tog en sån senast då jag var tvungen att vara körduglig vi landning

Har varit så typ ett halvår nu, när man då beställer för de närmsta timmarna får man dock nej ibland.
Det går dock alltid att själv gå bak till galley och skaffa mer dryck
Om det är så att man kan få något att dricka senare så har jag inget emot att gå och hämta det. Verkade dock tyvärr som att en del upplevt att man vägrar servera även när man frågar efter det. Får hoppas det varit olycksfall i arbetet i sådana fall.

Om det är så att man kan få något att dricka senare så har jag inget emot att gå och hämta det. Verkade dock tyvärr som att en del upplevt att man vägrar servera även när man frågar efter det. Får hoppas det varit olycksfall i arbetet i sådana fall.
Det ska inte vara några problem att få mer från galley (har dock inte rest longhaul på 2 månader så det kan ju ändrats).
Med lite charm och positiv inställning är jag dock övertygad om att man kan få crew att hämta en enhet dryck efter de är klara med servering. De ska alltid vara 2 som jobbar även om 2 andra är på vila. Personligen tycker jag det är skönt att röra på sig lite så har inga problem att gå och hämta, värre att man måste dricka varm öl till maten.

Det ska inte vara några problem att få mer från galley (har dock inte rest longhaul på 2 månader så det kan ju ändrats).
Med lite charm och positiv inställning är jag dock övertygad om att man kan få crew att hämta en enhet dryck efter de är klara med servering. De ska alltid vara 2 som jobbar även om 2 andra är på vila. Personligen tycker jag det är skönt att röra på sig lite så har inga problem att gå och hämta, värre att man måste dricka varm öl till maten.
Haha. Att det ska krävas ”charm och positiv inställning” att få det man betalat för är ju helt sanslöst.

Har som sagt vart med om synnerligen otrevlig CC som vägrat serverat när man knallat bak och bett få en öl.. De var ju sååååå upptagna med att äta (allihopa!)
Varit med om att vänner som åkte samma flight som mig blev nekade att hämta mer dryck för att nu var minsann alla på "matrast". Det löste sig via SAS wifi och ett messenger meddelande till mig så kunde jag komma tillbaka med öl till dom från Business (tur att man fick en uppgradering den flighten så vännerna inte behövde sitta törstiga) :)

Toppen